Hemulen skrev:Hej. Hmmm... ?:-/ . Ladda batteriet, mät igen,en testpinne på batteripolen en på den losstagna kabeln instrumentet inställt på A-mätning. Skriv gärna resultatet igen. Om något drar mycket ström så dra säkring efter säkring plus sladdarna till slutstegen tills läckströmmen upphör. Som ett exempel drar en bagagerumsbelysning ca 0,7A om den är tänd :-O) . Om det inte är något som suer ström,mät spänningen över batteripolerna med motorn igång och alla förbrukare på, ska inte sjunka under 13 volt. :D
Okej...
sätter batteriet på laddning inatt så får jag prova imorrn och mäta...
Sist jag mätte så mätte jag ju igenom alla löstagna säkringar..och hittade en där som tog tjuvström..så den säkringen sitter inte där längre....
Och om jag har allt på när motorn är igång så vet jag att den ligger runt 14volt hela tiden enligt voltmätaren på instrumentpanelen...förutom när basen slår..då vickar den ganska gott fram och tillbaka :D
Men somsagt...återkommer imorrn med värden efter mätningen. 8)
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!