Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
igelkottar skrev:Förmodligen är det så, :D men har du kollat så att allt annat funkar
i bilen så att inte förre ägaren kopplat in något på den? :-O)
Jag är helt säker på att det inte är något som är inkopplat där.

Men som tur är så verkade de lösa sig iallafall så...
Märks väll sen om batteriet laddat ur sig nå mer. ;-//
av Hemulen
Hej. Hmmm... ?:-/ . Ladda batteriet, mät igen,en testpinne på batteripolen en på den losstagna kabeln instrumentet inställt på A-mätning. Skriv gärna resultatet igen. Om något drar mycket ström så dra säkring efter säkring plus sladdarna till slutstegen tills läckströmmen upphör. Som ett exempel drar en bagagerumsbelysning ca 0,7A om den är tänd :-O) . Om det inte är något som suer ström,mät spänningen över batteripolerna med motorn igång och alla förbrukare på, ska inte sjunka under 13 volt. :D
Användarvisningsbild
av Ståhl
Hemulen skrev:Hej. Hmmm... ?:-/ . Ladda batteriet, mät igen,en testpinne på batteripolen en på den losstagna kabeln instrumentet inställt på A-mätning. Skriv gärna resultatet igen. Om något drar mycket ström så dra säkring efter säkring plus sladdarna till slutstegen tills läckströmmen upphör. Som ett exempel drar en bagagerumsbelysning ca 0,7A om den är tänd :-O) . Om det inte är något som suer ström,mät spänningen över batteripolerna med motorn igång och alla förbrukare på, ska inte sjunka under 13 volt. :D
Okej...
sätter batteriet på laddning inatt så får jag prova imorrn och mäta...
Sist jag mätte så mätte jag ju igenom alla löstagna säkringar..och hittade en där som tog tjuvström..så den säkringen sitter inte där längre....

Och om jag har allt på när motorn är igång så vet jag att den ligger runt 14volt hela tiden enligt voltmätaren på instrumentpanelen...förutom när basen slår..då vickar den ganska gott fram och tillbaka :D

Men somsagt...återkommer imorrn med värden efter mätningen. 8)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Ladda och mät igen, hittar du inget denna gång så byt batteriet.
Du kan också ladda det och ställa det några dagar för att se om det laddar ur sig.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Ladda och mät igen, hittar du inget denna gång så byt batteriet.
Du kan också ladda det och ställa det några dagar för att se om det laddar ur sig.
Okej...har satt batteriet på laddning nu iallafall... kollade hur mkt de va kvar i det och mätarn visade -8,46volt.
Hur kan ett batteri va så slut så den går minus?
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Minus kan det aldrig vara. :D
??:-/ ??:-/ ??:-/
de va mysko...
iallafall när ja koppla in laddaren så gick den allt närmre plushållet.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]