Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
ja allt är bra, problemet började inte nu det började när jag köpte bilen och dom bytte växlaren för det var samma fel då...detta var 1 år sedan cirkus, så det borde antagligen vara antennen eller skivan....eftersom jag trodde att styrenheten va kass så bytte jag den....det verkade ju vara styrenheten, men tydligen är det ngt annat....kan det vara skivan tror du??

jag har aldrig bytt eller testat ngn annan....bilia kollade antennen när jag hade köpt bilen och den spårade ur som nu men gps antennen var bra enligt dom....men man vet aldrig...oftast när skärmen går med kartinfon så står det ingen satellit för gps för tillfället...sen kan den gå upp till 4-6 satelliter för sedan gå till 0 i mottagning....

vad tycker du man skall börja????tack på förhand
Användarvisningsbild
av s80
rti ville inte kommunicera med bilias dator sa mek.den hittade alltså inte rti men han sa inte varför....

kan detta vara relaterat till ngt slags datafel i bilen???

eller skivan? har ju bytt det mesta....styrenhet+växlare, vad mer kan en byta?
av Knasen
Tjenare,

Testa med en annan GPS:antenn eller en annan skiva, det verkar vara mottagningsproblem.

Fäll ner ryggstöden och tryck upp hatthyllan i framkant framifrån sett, men var mycket försiktig med clipsen som sitter där i framkant, du kommer att se antennen ganska långt in bakom den ljuddämpande klossen som sitter på mitten, kabeln till GPS följer högtalarekabeln på vänster sida.

Försäkerhets skull ska åka till verkstad för att kolla felkoderna i bilen och be att få en utskrift på detta, det kan väl kosta en hundring eller två.

Ge felkoden till mej isåfall så ska jag kolla upp den.
Användarvisningsbild
av s80
tjena! jag har troligen löst problemet..var och ryckte i kablaget om det kunde vara det, och såg kontakt 1(av 3)på styrenheten till rti:n som kablaget var väldigt snurrigt och tryckte på kablarna, efter detta var jag och provkörde och den har aldrig vart så bra, men den glappar helt plötsligt försvann mottagningen för sedan komma tillbaka nästan direkt.....typ 10 ggr gjorde den så annars va den kanon...så nu får jag fixa kablarna eller rättare sagt bilia får göra detta....tacksam för all hjälp jag fått!

sköt om er mvh,henrik volvo s80 t6 -1999

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]

Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]