Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Poängen med installationen av en laddtrycksmätare i min bil är att jag vill ha koll på om bilen får för mycket laddtryck och om det isåfall försvinner helt eller går ner till 0,4 som tydligen är felsäkert läge...

Xioz, vad menar du med till vänster och såga ut för den. I ventilations kanalen?

Har idag navigator fäste som jag gjort av mobilhållare i mitten för ena ventilationen. Ovanför kopphållaren som sitter brevid radion. Så jag tror det blir att offra kophållaren och använda mittstödet till dricka
Användarvisningsbild
av greeeken
Sharkman skrev:Poängen med installationen av en laddtrycksmätare i min bil är att jag vill ha koll på om bilen får för mycket laddtryck och om det isåfall försvinner helt eller går ner till 0,4 som tydligen är felsäkert läge...

Xioz, vad menar du med till vänster och såga ut för den. I ventilations kanalen?

Har idag navigator fäste som jag gjort av mobilhållare i mitten för ena ventilationen. Ovanför kopphållaren som sitter brevid radion. Så jag tror det blir att offra kophållaren och använda mittstödet till dricka

Jopp han menar ventilkanalen.
Det är fint där med.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Sgear Exclusive Boost ca 500kr på stylingbutiken. Kan det vara en vettig mätare? Eller är det samma som biltema har för 300kr?
Användarvisningsbild
av greeeken
Sharkman skrev:Sgear Exclusive Boost ca 500kr på stylingbutiken. Kan det vara en vettig mätare? Eller är det samma som biltema har för 300kr?
De skillnad på mätarna faktiskt
Dom är inte lika känsliga o alla lägen
Skulle nog inte köpa biltemas denna ggn
Sharkman skrev:Någon som har tips på var man ska montera den för att det ska bli snyggt? S60 har väl "krock gardiner"? Sitter de även i A-stolpen?
Var drar man smidigast in slangen till mätaren från motorn in i kupen?
Nej, IC:n sitter inte i A-stolpen.
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag har en 2,5T chippad har Biltemas laddmätare och snacka skit kan ni göra men den funnar fasen klockrent!!! köppte Biltemas fäste till A stollpe och drog slangen genom motortorpedet lätt att hitta och montera tycker jag.
Tog ström till den på säkringsdosan cigg utag!!!
av Atenza
Ampy skrev:Jag har en 2,5T chippad har Biltemas laddmätare och snacka skit kan ni göra men den funnar fasen klockrent!!! köppte Biltemas fäste till A stollpe och drog slangen genom motortorpedet lätt att hitta och montera tycker jag.
Tog ström till den på säkringsdosan cigg utag!!!
Släng gärna upp en bild på resultatet

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]