Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Konvertera två till början med och en feltema megabluff i mitten, fördelen med xenonkungen är ju att du kan köpa halvsats senare när ekonomin tillåter. Även om jag skulle säga Power 45/50W framför 35W kit.
av 164anders
Falk skrev:Nu törs jag ju knappt skriva.... :roll:
Detta eftersom någon misstänkte att jag på nå't sätt gick mina egna syften när jag tidigare berättat var jag handlat... Så är det alltså inte... :D

Så jag tipsar:
Jag har köpt mina xenonkonverteringskit av en kille i sthlm. Han importerar kinesiska kit och kränger dem till bra pris. (Han bygger mest hjälmlysen till enduroåkare om jag fattat rätt.)
För ett dubbelkit H1 5000K tar han 900:-. För en förlängningssladd för att kunna montera ballasten inne i motorummet tar han 60-70:-.
Vet inget om kvaliteten i långa loppet, men det verkar ju lysa hyfsat.

Se även denna tråden.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 150#137150
har mailat han faktiskt men han vill inte sälja H3 satser till mig endast H1, "tar endast hem dom till hjälmlysen" var svaret mycket konstig inställning må jag säga :roll:
Användarvisningsbild
av Falk
164anders skrev:
Falk skrev:Nu törs jag ju knappt skriva.... :roll:
Detta eftersom någon misstänkte att jag på nå't sätt gick mina egna syften när jag tidigare berättat var jag handlat... Så är det alltså inte... :D

Så jag tipsar:
Jag har köpt mina xenonkonverteringskit av en kille i sthlm. Han importerar kinesiska kit och kränger dem till bra pris. (Han bygger mest hjälmlysen till enduroåkare om jag fattat rätt.)
För ett dubbelkit H1 5000K tar han 900:-. För en förlängningssladd för att kunna montera ballasten inne i motorummet tar han 60-70:-.
Vet inget om kvaliteten i långa loppet, men det verkar ju lysa hyfsat.

Se även denna tråden.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 150#137150
har mailat han faktiskt men han vill inte sälja H3 satser till mig endast H1, "tar endast hem dom till hjälmlysen" var svaret mycket konstig inställning må jag säga :roll:
Där ser man... Jag som tänkt att ev beställa ett H3 kit av honom till ett par Boschljus...

Jag har överlag dålig erfarenhet av de som säljer sån'a här kit.
Av de 4 jag kontaktade i år var det bara Tom (killen jag som jag köpte av) och ett företag till som svarade på mina mina påringningar och mail. Tom var den enda av de två som överhuvudtaget var intresserade av att sälja (och dessutom väldigt trevlig).
Förra året var jag också i kontakt med några firmor som gav goddag-yxskaft svar. Det resulterade i att jag gav upp och struntade i xenonkonvertering förra året.
Som jag skrev tidigare nå'nstans, det är nog bäst att handla av någon av de stora. Hannus (Xenonkungen) varkar ju vara ok om ser till deras website. Fast jag är så fånig att jag helst vill se grejerna jag köper = handla över disk.
Användarvisningsbild
av ER
Falk skrev:Hannus (Xenonkungen) varkar ju vara ok om ser till deras website. Fast jag är så fånig att jag helst vill se grejerna jag köper = handla över disk.
Dom är mycket bra att ha att göra med. Laeverans trotts första dagen på semestern och råkade få fel skarvkablar.
Var inget snack om saken utan efter ett mail där han fatta direkt vad saken gällde så kom nya med vändande post när han fick in dom riktiga. Skulle inte tveka en sekund att handla där igen, tvekar mer att handla av ljusskygga typer på blocket som har denna typ afv försäljning som hobby med okända märken på delarna och GRH per standard för att sen inom ett år sluta upp med försäljningen och lämna kunderna helt utan support.
Det misstaget at handla av mindre kända firmor gör jag inte om igen även om jag skulle kunna spara 1000-1500kr på det när supporten är i stort sett obefintlig.

EDIT: Efter att ha monterat ytterligare 3 set av xenonkungens/tillbilen.coms Maxlux 45W kit i Bosch Navigator under senhösten/vintern och efter att då klurat lite mera på placering av ballaster kan jag konstatera att allt detta rymms inne i huset utan problem med två små enkla mod, lite plast som klipps bort så en kabel kan böjas skarpare samt rensning av kablaget på onödigt tjafs tog monteringen bara 15min sista gången på en V70N-07 vilket är "lite skillnad från vad det tog på min egen där sakerna är gömda i bilen och ej i extraljusena så med lite eftertanke kan jag tillägga att man bör tänka på storleken och köpa smått i ballaster/tändare och/eller stora ljus med plats inne i huset för det blir så enkelt då. I Hella 3003 skall tydligen vara trångt som satan att konvertering kan vara nära på omöjligt.

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]