Falk skrev:Hannus (Xenonkungen) varkar ju vara ok om ser till deras website. Fast jag är så fånig att jag helst vill se grejerna jag köper = handla över disk.
Dom är mycket bra att ha att göra med. Laeverans trotts första dagen på semestern och råkade få fel skarvkablar.
Var inget snack om saken utan efter ett mail där han fatta direkt vad saken gällde så kom nya med vändande post när han fick in dom riktiga. Skulle inte tveka en sekund att handla där igen, tvekar mer att handla av ljusskygga typer på blocket som har denna typ afv försäljning som hobby med okända märken på delarna och GRH per standard för att sen inom ett år sluta upp med försäljningen och lämna kunderna helt utan support.
Det misstaget at handla av mindre kända firmor gör jag inte om igen även om jag skulle kunna spara 1000-1500kr på det när supporten är i stort sett obefintlig.
EDIT: Efter att ha monterat ytterligare 3 set av xenonkungens/tillbilen.coms Maxlux 45W kit i Bosch Navigator under senhösten/vintern och efter att då klurat lite mera på placering av ballaster kan jag konstatera att allt detta rymms inne i huset utan problem med två små enkla mod, lite plast som klipps bort så en kabel kan böjas skarpare samt rensning av kablaget på onödigt tjafs tog monteringen bara 15min sista gången på en V70N-07 vilket är "lite skillnad från vad det tog på min egen där sakerna är gömda i bilen och ej i extraljusena så med lite eftertanke kan jag tillägga att man bör tänka på storleken och köpa smått i ballaster/tändare och/eller stora ljus med plats inne i huset för det blir så enkelt då. I Hella 3003 skall tydligen vara trångt som satan att konvertering kan vara nära på omöjligt.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..