Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Plastmuggen skrev:det lät intressant, :D en annan turbo borde jag kunna sätta dit och sen återstår programvaran. får nog ta det som ett intressant projekt i vinter, trots att jag aldrig gjort något så stort ingrepp.

kanske väntar med 3" sålänge och bibehåller det jag har, rädd att jag måste byta koppling annars, även om det säkert är att rekommendera. nu sover jag gott, och har en hel del att tänka på under min arbetsdag imorgon. ska söka efter en fin turbo nu, fullturbo. :D framför allt fortsätta läsa vad ni skriver här och försöka ro den här skutan iland!

tack!
Välkommen till jagrullar.se här besitter folk otroligt mycket kunskap inom många olika ämnes områden :) . Jag är besatt av sidan :wink:
Användarvisningsbild
av Plastmuggen
ratten skrev:vet inte var du bor men atm har en återförsäljare i västerås som tillhandahåller deras chip.
http://www.sambilverkstad.com/
jag bor nu i oslo men har inte bilen här, är ursprungligen från skåne och där står även bilen för tillfället. ska leta reda på någon som är bra, kör hellre några mil extra, bara det funkar fint med den här biten. slitit hårt på arbetet för att spra ihop till min första riktiga bil. :) min ögonsten..
Användarvisningsbild
av Plastmuggen
grammse skrev:
Plastmuggen skrev:det lät intressant, :D en annan turbo borde jag kunna sätta dit och sen återstår programvaran. får nog ta det som ett intressant projekt i vinter, trots att jag aldrig gjort något så stort ingrepp.

kanske väntar med 3" sålänge och bibehåller det jag har, rädd att jag måste byta koppling annars, även om det säkert är att rekommendera. nu sover jag gott, och har en hel del att tänka på under min arbetsdag imorgon. ska söka efter en fin turbo nu, fullturbo. :D framför allt fortsätta läsa vad ni skriver här och försöka ro den här skutan iland!

tack!
Välkommen till jagrullar.se här besitter folk otroligt mycket kunskap inom många olika ämnes områden :) . Jag är besatt av sidan :wink:
risken är nog att jag kanske också får lägga till ordet volvo före nörd, har smygit omkring här och blir imponerad över allas kunskap. känner sig inte så kunnig inom fordonsbiten, även om jag inte känner mig helt tappad bakom vagnen heller. här inne verkar de flesta vara mekaniker mer eller mindre. uppskattas väldigt mycket! tusen tack!
Användarvisningsbild
av ratten
Plastmuggen skrev:
ratten skrev:vet inte var du bor men atm har en återförsäljare i västerås som tillhandahåller deras chip.
http://www.sambilverkstad.com/
jag bor nu i oslo men har inte bilen här, är ursprungligen från skåne och där står även bilen för tillfället. ska leta reda på någon som är bra, kör hellre några mil extra, bara det funkar fint med den här biten. slitit hårt på arbetet för att spra ihop till min första riktiga bil. :) min ögonsten..
Då passar nog Trollhättan bättre in för dig :D
Användarvisningsbild
av Plastmuggen
jag tror det med. ska höra med autotech men först söka upp en fin beg. T14. väntar med 3", det behöver jag nog inte ännu, borde gå att komplettera senare. är rädd att kopplingen tar stryk. med en T14 bör det hända lite mer vid sk. 'säkra omkörningar' och det är lite det suget jag är ute efter.

jo, en fråga till: programvaran reglerar väl laddtrycket till turbon också, inget som jag måste försöka ställa själv på något sätt hoppas jag? vad kan en konvertering till en större turbo innebära i hk-effekt och vrid tror ni?
Användarvisningsbild
av ratten
som det stog i den tidigare länken:

Materialbehovet för 230hk/350Nm är:

Turbo TD04-14T
Programvara

Materialbehovet för 260hk/370Nm är:

Turbo TD04-14T
3" avgassystem med katalysator
Programvara

i ditt fall hamnar du på det första alternativet då.
Användarvisningsbild
av Plastmuggen
ratten skrev:som det stog i den tidigare länken:

Turbo TD04-14T
Programvara

Turbo TD04-14T
Programvara

70 hk och 150Nm mer än idag, låter nästan för bra. Får vårkänslor nu! :D
Användarvisningsbild
av ratten
Plastmuggen skrev:

Turbo TD04-14T
Programvara

Turbo TD04-14T
Programvara

Ja detta är nog dom billigaste trimmhästarna på marknaden, förutom pystrim då men det ska du akta dig för.
Användarvisningsbild
av Plastmuggen
ratten skrev:
Plastmuggen skrev:

Turbo TD04-14T
Programvara

Turbo TD04-14T
Programvara

Ja detta är nog dom billigaste trimmhästarna på marknaden, förutom pystrim då men det ska du akta dig för.
nej jag vill ha ut något som märks i bilen, men inser att jag nog behöver både sänksats och andra dämpare också. drar med sig mycket, kanske större ok och skivor med :( ska se över min ekonomi nu.
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]