Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpackman
tryck ner nyckelen i bälteslåset så det klickar så slutar allt...
Användarvisningsbild
av Nexus
superpackman skrev:tryck ner nyckelen i bälteslåset så det klickar så slutar allt...
Vad är nyckelen?? vart köper man den magiska avstängaren :?: :wink:
av Nusse77
superpackman skrev:tryck ner nyckelen i bälteslåset så det klickar så slutar allt...
Så slutar allt att fungera, eller vad? :???:
Användarvisningsbild
av Nexus
Nusse77 skrev:
Så slutar allt att fungera, eller vad? :???:
Ja . Du har givaren sitter i bältes låset så då kan du lura att bältet är på om du trycker ner något där så det klickar till :)
Användarvisningsbild
av Loner
Eller så löder man bort själva "högtalaren"..

/L
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag ska inte vara sånn. Men varför igen, vill man ta bort varningen till den viktigaste säkerhetsdetaljen i en bil?

Jag köper inte att det är jobbigt med pipandet när man kör på en parkering. Det tar ju på sin höjd 5 sek att ta på bältet......
Användarvisningsbild
av cycler
Beror på om man kör på en stor parkering eller kör väldigt korta sträckor inne på ett område där man faktiskt får lov att köra utan bälte.

Och ja..... ljudet är skitstörigt. Mycket bättre i gamla S/V70 där det bara klickade.

Om man hoppar i och bara kör iväg så gör det inget eftersom bältet kommer på rätt fort ändå. Men vissa av oss kanske kör på sådant sätt att det är rätt dumt att stoppa på sig bältet varje gång.

(Farsans leksaksbil (Toyota Avensis) är ännu värre. Där piper det även om man inte har bälte på PASSAGERARsidan.)

Kan nog garantera att alla som vill få bort påminnaren är sådana som bara tar på sig bältet lite senare alt kör dessa korta sträckor.

De idioter som kör helt utan bälte har garanterat köpt ett beg bilbälte på skroten och löst det på det sättet permanent.

/C
Användarvisningsbild
av ragge1
XC90_Executive skrev:Jag ska inte vara sånn. Men varför igen, vill man ta bort varningen till den viktigaste säkerhetsdetaljen i en bil?

Jag köper inte att det är jobbigt med pipandet när man kör på en parkering. Det tar ju på sin höjd 5 sek att ta på bältet......
håller med dig :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
cycler skrev:(Farsans leksaksbil (Toyota Avensis) är ännu värre. Där piper det även om man inte har bälte på PASSAGERARsidan.)
Även när det inte sitter någon där?

Annars är det samma på Volvo. Givetvis måste passageraren också ha bälte. När jag har någon i baksätet på C70N så piper det även om någon av dom inte har bälte. För personerna i framsätet är det viktigt att personerna i baksätet har bälte. Säg att du kör i 40km/h och du har bälte. Men inte personen bakom dig (som väger ca 80kg kan vi säga). Du kör in i en annan bil som står stilla.....

Personen som innan vägde 80kg kommer väga betydligt mer, och 'din' stol kommer förmodligen inte palla med det...

*bror duktig* har talat färdigt! :wink: :)

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]