Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoXC90
Idag tog jag ut subben för att kolla hur den såg ut:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det känns som en sådan här sub borde gå och få tag i för mycket mindre än 5000kr?

Är priset 281kr för mjukvaran inkl arbetet, eller vad skulle det gå på?

Bler mer och mer sugen på att byta den själv och senare lämna in den för MOST-uppdatering, men vem skall man lämna in den till? Ringde till Bilia som inte verkade förstå det med MOST I och för sig var det en kille i tillbehörsbutiken, han tyckte att man bara kunde koppla in den nya subben och sedan tuta och köra.

Frigge du kanske råkar jobba i Göteborg :wink:

Någon som kan hjälpa mig att ta reda på vilken effekt och liknande på förstärkaren till subben, så man vet vilken sub man skall kolla efter?

MVH/
av Frigge
Ja, en reservdels/tillbehörs person har ingen aning om vad det innebär med Omladdning/uppgradering.
281:- är för "reservdelen", jobbet tillkommer o varierar beroende på vart du gör det men skulle tippa på runt 400-600:-.

Men visst kan du tuta o köra men utan stereo då förstås :wink:
Användarvisningsbild
av henka35
Nog kan man väl byta elementet utan att behöva uppdatera mjukvaran.
Bara man hittar ett baselement med samma impedans som den befintliga.
Sedan går det väl bra att byta till en ny volvosub bara man bryter spänningen eller?
av Frigge
henka35 skrev:Nog kan man väl byta elementet utan att behöva uppdatera mjukvaran.
Bara man hittar ett baselement med samma impedans som den befintliga.
Sedan går det väl bra att byta till en ny volvosub bara man bryter spänningen eller?
Ja visst kan man byta själva elemintet utan att ladda mjukvara.
Volvo säljer dock inte den lös men det borde ju självklart gå att hitta en likvärdig någon annanstans.
av VolvoXC90
Vet ni vilken impedans det är på basen? 2x2Ohm??????

Tack på förhand
av VolvoXC90
VolvoXC90 skrev:Vet ni vilken impedans det är på basen? 2x2Ohm??????

Tack på förhand
Någon som vet??

MVH/
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]