Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
hej.
Ska du ha fenan som atrapp eller flytta in antennen?
Användarvisningsbild
av greeeken
C.W. skrev:hej.
Sitter inte antennen vid glasrutan bak?
av Marbas
greeeken skrev:
Sitter inte antennen vid glasrutan bak?
En FM antenn sitter i alla fall i stötfångaren bak...
av V70 D5 +++
Det är endast sub antennen som sitter i stötfångaren bak, FM antennen sitter i sidofönstret bak och antennförstärkaren i ovankant.
av liverpool
Som atrapp. Kruxet är det att fenan som jag köpte är en riktig med kopllingar till radio. Så det får bli operation på den. Vääääldigt små torxskruvar är det.

YNWA
av Marbas
V70 D5 +++ skrev:Det är endast sub antennen som sitter i stötfångaren bak, FM antennen sitter i sidofönstret bak och antennförstärkaren i ovankant.
Är sub antennen till för sub-basen? :lol:

Har fått förklarat för mig att bilen har diversitetsmottagning, dvs två antenner, och att den ena sitter i stötfångaren och den andra har jag inte fått helt klart för mig var den sitter (troligen i vänster bakfönster). Om det är diversitetsmottagning så kommer radion välja den antenn som har bäst mottagning, eller..? Vad är annars vitsen med diversitets antenner? Det ska finnas någon "gömd" meny i radion där man kan visa respektive antenns mottagningsförhållande...
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]