Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
idag har jag börjat att plocka isär motorn och fräscha till lite delar...Sotningssatsen var slut idag så det är bara att vänta till flera kommer hem...

Bild

Bild

Generatorn efter lite bögputs...
Bild
av _hagitch_
lite nya bilder...
Då har man målat klart motorn...nu är det bara att kasta ihop den igen...

Bild

Grundad

Bild

Målad

Bild

Drog på lite på grenröret på en gång :P

Bild

Då va de dags att börja med rostlagning så länge man väntar på sotningssatsen :O tur att man är grym på att svetsa...(INTE)...men man kanske blir efter detta projekt :P hehe

Bild

Svetsgasen nästan slut :P så det va typ att ge upp när man väl punktat dit ny plåt :P
mer bilder kommer...
av owahlund
Ser ut att vara kul att ta fram det där gamla coola muskedundret och svetsa o lacka det till en bil ;)

Känner igen motorn... men jag är van vid att se den utan låda. Min sitter i en båt så det är lite olika lösningar med kylning och annat.

Lycka till!
av _hagitch_
owahlund skrev:Ser ut att vara kul att ta fram det där gamla coola muskedundret och svetsa o lacka det till en bil ;)

Känner igen motorn... men jag är van vid att se den utan låda. Min sitter i en båt så det är lite olika lösningar med kylning och annat.

Lycka till!
jaa det är faktiskt riktigt roligt :P hehe jasså...har alldrig sett en marin b18 men :P
av Sandin88
:D såg ju fin fin ut när den va nybyggd ;) hoppas du får den finare
av älgahuve
ja hoppas du behåller stuket som var, me jalusi o gangsterkeps o frontspoiler.. varför inte fortsätta i samma stil ? på me stora L88 huvscoopet, ankstjärt medmera.! gratulerar till ett stycke svensk bilbyggarhistoria..
Användarvisningsbild
av emelie_90
jag vill inte vara taskig men hur tusan lyckas ni få så mkt rost?
Jag har en amazon -66, ska renoveras från grunden. Nu har jag kommit till att skrapa bort färgen från golvet, förväntade mig det värsta. Se en massa rost.
Men när ajg väl tagit bort allt, inte ett rosthål nånstans på bilen!!
Användarvisningsbild
av Nexus
emelie_90 skrev:jag vill inte vara taskig men hur tusan lyckas ni få så mkt rost?
Jag har en amazon -66, ska renoveras från grunden. Nu har jag kommit till att skrapa bort färgen från golvet, förväntade mig det värsta. Se en massa rost.
Köp dig en lott :wink: . Skönt utan en massa j_vla rost.Du kan du ju börja med det roliga istället för lägga ner ett antal timmar på rostlagning :(
Användarvisningsbild
av emelie_90
grammse skrev:
emelie_90 skrev:jag vill inte vara taskig men hur tusan lyckas ni få så mkt rost?
Köp dig en lott :wink: . Skönt utan en massa j_vla rost.Du kan du ju börja med det roliga istället för lägga ner ett antal timmar på rostlagning :(
jo det är jus ant.. det var faktiskt en lättnad när jag såg golvet.
Kollade under den förut o det finns inte ens en början till rost på den!
Fast den stod ju på grus i fem år och grus äter ju inte lika mkt. Jag är ganska glad över att kunna börja med att lackera den nu=)
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]