Cokeisit skrev: ↑tor 07 apr 2022, 09:37
Allt ser korrekt ut.
Hur lång tid brukar det ta att uppdatera hos verkstaden? Gör de det gratis?
Min bil blev uppdaterad av verkstad från 1.7 till 1.8 och det kosta inget den gången. Men det var nog för jag påpeka det gick inte starta bilen (bensinvärmaren gick dock att starta) via appen. Det löste sig med 1.8 uppdateringen.
Mjukvara 1.9 kom aldrig OTA till min bil, det blev 1.10 som kom OTA och den jag har f.n.
Tror det går rätt snabbt för verkstaden uppdatera mjukvara. Skulle du få betala kan det knappast bli dyrt fast det kanske finns risk de säger att det skall komma via OTA och du får vänta. Men det går säkert köpa uppgradering till 2.0 om de inte bjussar på det. Jag väntar tills den går ladda ner OTA från min V90, det borde bli när som helst.
Kollade i morse när jag körde till jobbet men det fanns ingen 2.0 ännu att ta hem fastän det kom mail den 4 april från Volvo Cars att:
"Snart skickar vi en kostnadsfri uppdatering av programvaran direkt till din Volvo. Det kommer att förbättra din körupplevelse ytterligare. Alla uppdateringar görs over-the-air (OTA), dvs via trådlöst internet - du behöver med andra ord inte besöka en verkstad."
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.