Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av limerose1891
Står ju om man klickar på lilla info-knappen att man ska kunna se bilens position om man har version 1.10 eller senare, men det gör inte jag iaf..
av Cokeisit
bem skrev:Fick mail igår från Volvo Cars att mjukvara 2.0 kommer snart till min bil.
Är jag den enda som inte har fått något mail om uppdatering och dessutom är kvar på version 1.8?

Användarvisningsbild
av bem
limerose1891 skrev: tis 05 apr 2022, 18:54 Står ju om man klickar på lilla info-knappen att man ska kunna se bilens position om man har version 1.10 eller senare, men det gör inte jag iaf..
Gör inte jag heller, jag har 1.10 i min V90 T6 Recharge MY22.
Användarvisningsbild
av bem
Cokeisit skrev: tor 07 apr 2022, 08:21
bem skrev:Fick mail igår från Volvo Cars att mjukvara 2.0 kommer snart till min bil.
Är jag den enda som inte har fått något mail om uppdatering och dessutom är kvar på version 1.8?
Prova logga in på ditt Volvo ID (man kan göra det i appen via 3:e ikonen längst ner till vänster i appen, sen välja Hantera ditt Volvo ID) och kolla att du har aktuell e-postadress där.
Kollade i mitt Volvo ID nyss den vägen och där stod den mailadress jag fick mitt mail från Volvo att mjukvara 2.0 kommer start till min V90.
av BBStarshredder
Jag har inte heller fått någon uppdatering än. Känns just nu lite saksamma om det ändå inte är några större uppdateringar som körjournal eller carplay.
2.0 känns ju annars som att det skulle vara en större uppdatering med nya funktioner... men kanske inte så Volvo jobbar.
Så jag ligger kvar på 1.10 och kan inte heller se bilens position. Kan inte göra mycket alls i appen förutom att starta värmare och öppna/låsa dörrarna.
av Cokeisit
bem skrev:
Cokeisit skrev: tor 07 apr 2022, 08:21
Prova logga in på ditt Volvo ID (man kan göra det i appen via 3:e ikonen längst ner till vänster i appen, sen välja Hantera ditt Volvo ID) och kolla att du har aktuell e-postadress där.
Kollade i mitt Volvo ID nyss den vägen och där stod den mailadress jag fick mitt mail från Volvo att mjukvara 2.0 kommer start till min V90.
Allt ser korrekt ut.

Hur lång tid brukar det ta att uppdatera hos verkstaden? Gör de det gratis?
Användarvisningsbild
av bem
Cokeisit skrev: tor 07 apr 2022, 09:37
Allt ser korrekt ut.

Hur lång tid brukar det ta att uppdatera hos verkstaden? Gör de det gratis?
Min bil blev uppdaterad av verkstad från 1.7 till 1.8 och det kosta inget den gången. Men det var nog för jag påpeka det gick inte starta bilen (bensinvärmaren gick dock att starta) via appen. Det löste sig med 1.8 uppdateringen.
Mjukvara 1.9 kom aldrig OTA till min bil, det blev 1.10 som kom OTA och den jag har f.n.
Tror det går rätt snabbt för verkstaden uppdatera mjukvara. Skulle du få betala kan det knappast bli dyrt fast det kanske finns risk de säger att det skall komma via OTA och du får vänta. Men det går säkert köpa uppgradering till 2.0 om de inte bjussar på det. Jag väntar tills den går ladda ner OTA från min V90, det borde bli när som helst.
Kollade i morse när jag körde till jobbet men det fanns ingen 2.0 ännu att ta hem fastän det kom mail den 4 april från Volvo Cars att:
"Snart skickar vi en kostnadsfri uppdatering av programvaran direkt till din Volvo. Det kommer att förbättra din körupplevelse ytterligare. Alla uppdateringar görs over-the-air (OTA), dvs via trådlöst internet - du behöver med andra ord inte besöka en verkstad."
av least
Kingcool skrev: sön 10 apr 2022, 18:42 Kan det vara att 2.0 är Android 11 versionen de pratar om här?
https://www.media.volvocars.com/global/ ... in_browser
Det ska vi alla verkligen hoppas att det rör sig om!
Android Automotive 11 är en mycket viktig uppdatering för att få ett stabilare system i bilarna.
Bland annat kan användragränsnittet anpassas i ökad delatlj av OEM (Volvo), samt att stöd för bildelad internet kan erbjudas. Och många andra förbättringar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]