- ons 12 maj 2021, 16:49
Trevligt med ett så stort engagemang i min tråd, trots att det egentligen ju bara är ett världsligt problem.
Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av jobba i mjukvara mot bilen. Vet inte om jag skulle kunna klura ut det själv utan att ha sönder 100 saker som följd.
Min envishet har iallafall lönat sig. Från att i första mail-konversationen med Volvo få som svar att "det förmodligen inte går", till "du får köpa stora navigator" att tillslut få "vi kan bekräfta att Internetkarta ska fungera på din bil. Kontakta verkstad för att ladda om programvaran" är ju ett tecken på att Volvo själva inte har superbra koll på deras egen mjukvara.
PST bekräftar att man kan ladda om programvaran och troligen få igång funktionen. Men.. till en kostnad av 1500 kronor. Nåja, jag får överväga kostnaden mot nyttan. Jag tänker då iallafall inte betala 7000kr för Sensus Navigation. Han tipsade om att hålla utkik efter kampanjer.
Så där är vi nu. Åtminstone bekräftat att MY15 har Internetkarta, att det är fel programversion på min Sensus, och att det går att lösa om plånboken vill.