Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Vet du vad det kostar hos vdash?

Jag kan högst troligen göra exakt samma med mitt egna program även jag aldrig prövat just detta scenario.

Slipper man betala till "ryssen" också :-D
av BasseBalis
Trevligt med ett så stort engagemang i min tråd, trots att det egentligen ju bara är ett världsligt problem.

Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av jobba i mjukvara mot bilen. Vet inte om jag skulle kunna klura ut det själv utan att ha sönder 100 saker som följd.

Min envishet har iallafall lönat sig. Från att i första mail-konversationen med Volvo få som svar att "det förmodligen inte går", till "du får köpa stora navigator" att tillslut få "vi kan bekräfta att Internetkarta ska fungera på din bil. Kontakta verkstad för att ladda om programvaran" är ju ett tecken på att Volvo själva inte har superbra koll på deras egen mjukvara.

PST bekräftar att man kan ladda om programvaran och troligen få igång funktionen. Men.. till en kostnad av 1500 kronor. Nåja, jag får överväga kostnaden mot nyttan. Jag tänker då iallafall inte betala 7000kr för Sensus Navigation. Han tipsade om att hålla utkik efter kampanjer.

Så där är vi nu. Åtminstone bekräftat att MY15 har Internetkarta, att det är fel programversion på min Sensus, och att det går att lösa om plånboken vill.
Användarvisningsbild
av johnnype
Det är stora navigatorn du kan aktivera med mitt program och ett j2534 interface (dice) till en kostnad av 0 kr. Bara lite förmåga att göra själv krävs.
Användarvisningsbild
av Derank
Har lånat ett smok interface och håller på att ta fram pinkoden till cem nu, sedan Jan man ladda nav mm mm mm mm mm

Dok är det en engångskostnad på licenserna men sedan kan.nan använda det på vilket Volvo man vill.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
Nä licenserna ligger i interfacet. Dom är redan betalda jag lånade det av en kollega som har en tuningfirma.

Stängde av start stopp, körde in nav, slog på video in motion, lyckades dok stänga av esc permanent så jag ska labba vidare i morgon.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Stefan_KG
johnnype skrev: tor 13 maj 2021, 17:04 Synd att du redan köpt, kunde vara billigare hos mig :-)
Nu blev jag lite nyfiken.
Du har PM.
:-D
Användarvisningsbild
av Derank
johnnype skrev:Kan tänka mig att du ska synka BCM efter att du slagit av start stop ;-)
'Varför skulle det höra ihop, vad är sammbandet?
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]