Har nu bytt stag på höger fram. Det var hopplöst att få loss nertill, fick ta till bågfilsbladet. Längtade efter att använda vinkelslipen men avstod.
old stag HF.jpg (246.19 KiB) Visad 222 gånger
Det var inga problem att få på nya staget. Ett jobb som totalt hade tagit 5 minuter om man bara hade vågat använda vinkelslipen i garaget. Vänster sida återstår.
new stag HF low.jpg (53.93 KiB) Visad 222 gånger
V70 2.4T -00 gamla karossen men tillv 9906 (dvs efter v20-99) B5244T AW50-42 4-stegs automat adaptiv
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell
Har nu bytt även det andra staget. Bågfilsbladet kom till användning igen, men nu är det äntligen klart. Tillsammans med de nya yttre styrlederna känns bilen otroligt mycket bättre i styrningen, framförallt i kurvorna. Borde ha gjort det här för länge sen.
V70 2.4T -00 gamla karossen men tillv 9906 (dvs efter v20-99) B5244T AW50-42 4-stegs automat adaptiv
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell
Fördelen med att inte köpa kvalitetsprodukter är att de måste bytas innan de har rostat ihop! Bytte krängningshämmarstag nu igen efter 14 mnd och 800 mil med billigaste från Mekster á 89 kr styck... Riktig skräp men som sagt. Men det gick fort att byta!