Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
MarcusJ skrev:
ER skrev: sön 06 dec 2020, 21:09Är allmänt känt att just Hella 3003 är usla för xenonkonvertering. Finns drösvis med info runt omkring, tex ljusfacisterna på FB men även andra forum där man avråder Hella helt för konvertering.
Har även åkt med i en bil där ägaren tyckte det var taskigt ljus från Hella3003 enligt ägaren. Kastade på mina gamla NBB225 med xenonkonvertering och det var som natt och dag.
Inte ens med halogen anses Hella3003 vara nåt att lägga pengar på om man är ute efter ljus per krona.
Ja, då måste ju mina ögon och min samlade erfarenhet vara fel. Har någon skrivit på ett forum att de är skit så är det garanterat så.
Jag går genast och kastar dem i soptunnan.
Litar mer på någon som dagligen sysslar med liknade samt har testat otal varianter av extraljus och ramper samt och har rätta utrustningen än random ägare av detsamma utan denna utrustning.
av monza
Inte sätta den ovanför istället? Du får i vart fall mer ljus...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det funkar under också och vinkla den lite uppåt.
Så har jag på min V60, inget intensivt ljus på körbanan som annars är typiskt med ramper.
av monza
Ok, nä jag vet inte vad slim innebär men det funkar för mig med dessa mått 570x63x85 mm Luxtar X20.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag xenon konvertera mina SIM . Blev som dag och natt i ljuset. Ramp på taket känns lite väl mycket epa traktor....
Användarvisningsbild
av ER
Lars82 skrev:Tips på takramp med rejält ljus. Vill ha längd och gärna bredd. Positivt om den passar mellan railsen.
VisionX XPR21M, VisionX XPR H21S(halo eller MS som är en hybridvariant med bredd från XPR21M och spot från XPR H21S ), VisionX XPL H30H(slimad variant), Osram FX1000 40" mera budgetvariant än VisionX, VisionX Shocker 40" Dual Action, VisionX XPL-HC31EMH vilket är en svängd 40" variant av den slimade XPL, Rigid Radiance Plus 40tum, Rigid SR-Series Pro Drive/Spot Combo 40tum, Lazer T24 Evolution. Några BRA saker, dock inte billiga pjäser men passar mellan railsen då dom är ca 40" breda.
av MagnusR
STEDI ST4K 42" är nog mkt bang for the bucks om den passar för dina mått.
Har själv en 28" sådan och där är bra fart i den
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]