Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
#95790
matzen10 skrev: Eller nå`t franskt som börjar på P eller R.... :) Har blivit stabila, enligt biltidningarna.
:lol: :lol:
Användarvisningsbild
av svedjro
#96108
Hej, Jag har en V70N-01 som nu gått 24000mil och nu är vänster hjullager kaputt för tredje gången. Det verkar vara rena skräpet på volvos lager, nu kommer jag att köpa Biltemas lager för 599:- och byta själv.
Användarvisningsbild
av CarMan
#96119
Frisbo skrev:Är det normalt att framhjulslager havererar efter 8000 mil?
Detta gäller en V70n -01. Har själv hört att detta är en av barnsjukdommarna på nämnda bil. I så fall, vet någon vad Bilia har för policy när det gäller reparationskostnaderna? Detta skulle gå på 5000:- för ett lager att byta. Sannslöst på en så pass ny bil. Har dessutom precis bytt främmre länkarmsbussningarna som var helt slut .

Snart blir det en Mercedez.....kanske
ja jag tror garantin var förlängd med 6 eller 12 månader & sen tog man kasnsek halva kostnaden i 6 eller 12 månader.
Oavsett vilket så har din bil gått ur alla garantief för flera år sedan !!!
av Marbas
#96154
Frisbo skrev: Snart blir det en Mercedez.....kanske
Köp för guds skull INTE mercedes - de bara rostar. Har själv haft en, min far har en, min granne har en. Allas har rostat!

Alla bilar har väl för och nackdelar. I mina ögon byter jag hellre ett hjullager än håller på med rost, men det är som sagt min åsikt...
av Kena
#96182
Vad är det för skillnad på de gamla lagren som pajar och de nyare som håller då?
av Frisbo
#96797
Marbas skrev:
Frisbo skrev: Snart blir det en Mercedez.....kanske
Köp för guds skull INTE mercedes - de bara rostar. Har själv haft en, min far har en, min granne har en. Allas har rostat!

Alla bilar har väl för och nackdelar. I mina ögon byter jag hellre ett hjullager än håller på med rost, men det är som sagt min åsikt...
Det beror nog på årsmodel. När MB började använda miljövänlig lack, så började rosten. Det där har man nu fått bukt med. Vet ej från vilken årsmodel, men dom senare skall det inte vara problem med.

Har själv ägt 4 st MB E-klass, 2 st 123 kaross och 2 st 124.

Comforten är 5 snäpp bättre i en MB E-klass, men så kostar det också.
Fördelen med Volvo är att man blir mycket väl bemött..personlig meck osv.
Användarvisningsbild
av CarMan
#97117
Kena skrev:Vad är det för skillnad på de gamla lagren som pajar och de nyare som håller då?
vat inte, jobbar inte på lagerutveklings avdelningen...

räcker det inte med att veta att dom nya håller o dom gamla pajar?
av Kena
#97121
Javisst garantin har gått ut, nu ska det säljas reservdelar. Det gick ju inte förr då delarna höll men bilarna rostade snabbare. Tänk om det gick att kombinera, hållbar bil som inte rostar.
Användarvisningsbild
av camaro69
#97128
Kena skrev:Javisst garantin har gått ut, nu ska det säljas reservdelar. Det gick ju inte förr då delarna höll men bilarna rostade snabbare. Tänk om det gick att kombinera, hållbar bil som inte rostar.
Kena.

Du börjar låta som "Sverker". :wink:

Upp med mungiporna, det är påsk, solen skiner, livet leker :lol: :lol:

:D
av *pettson*
#97137
jbl skrev:Är inte splinesen limmade? Det kan man få svårt med att slå ut drivaxeln?

Såg på verkstan när dom först värmde med brännare för att sedan ta fram storsläggan. Det var inte lite våld som brukades för att få ur drivaxeln.
hade dom värmt korrekt hade dom inte behövt släggan. Limmet släpper vid 85 grader... Problemet är att få värmen ut i splinesen och inte bara värma axeln (där det är limmat i lagret kyls det ju..)
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]