Moderator: Moderatorer
Frisbo skrev:Är det normalt att framhjulslager havererar efter 8000 mil?ja jag tror garantin var förlängd med 6 eller 12 månader & sen tog man kasnsek halva kostnaden i 6 eller 12 månader.
Detta gäller en V70n -01. Har själv hört att detta är en av barnsjukdommarna på nämnda bil. I så fall, vet någon vad Bilia har för policy när det gäller reparationskostnaderna? Detta skulle gå på 5000:- för ett lager att byta. Sannslöst på en så pass ny bil. Har dessutom precis bytt främmre länkarmsbussningarna som var helt slut .
Snart blir det en Mercedez.....kanske
Frisbo skrev: Snart blir det en Mercedez.....kanskeKöp för guds skull INTE mercedes - de bara rostar. Har själv haft en, min far har en, min granne har en. Allas har rostat!
Marbas skrev:Det beror nog på årsmodel. När MB började använda miljövänlig lack, så började rosten. Det där har man nu fått bukt med. Vet ej från vilken årsmodel, men dom senare skall det inte vara problem med.Frisbo skrev: Snart blir det en Mercedez.....kanskeKöp för guds skull INTE mercedes - de bara rostar. Har själv haft en, min far har en, min granne har en. Allas har rostat!
Alla bilar har väl för och nackdelar. I mina ögon byter jag hellre ett hjullager än håller på med rost, men det är som sagt min åsikt...
Kena skrev:Javisst garantin har gått ut, nu ska det säljas reservdelar. Det gick ju inte förr då delarna höll men bilarna rostade snabbare. Tänk om det gick att kombinera, hållbar bil som inte rostar.Kena.
jbl skrev:Är inte splinesen limmade? Det kan man få svårt med att slå ut drivaxeln?hade dom värmt korrekt hade dom inte behövt släggan. Limmet släpper vid 85 grader... Problemet är att få värmen ut i splinesen och inte bara värma axeln (där det är limmat i lagret kyls det ju..)
Såg på verkstan när dom först värmde med brännare för att sedan ta fram storsläggan. Det var inte lite våld som brukades för att få ur drivaxeln.