Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Apjon skrev:Mjo, men jag har mätt på mina nav också hade ett elände i somras när jag köpte eftermarknads fälgar med plastdistanser, fick väldigt konstiga vibrationer... Plastdistanserna var för gamla xc60.. 2 varv eltejp fick bort vibrationerna :sick:
Ja, f-n också! Då skulle jag köpt dom där fälgarna. Blir till att fysiskt testa nya XC60s fälgarna på min. En tiondels millimeter på centrumhålet.... Hrmpf.
:-/ f-n, f-n, f--------n, ****,...

Eller så får det helt enkelt vara vilket det vill... :bored:
Då går det alltså om man hittar rätt distans. Tycker nästan det borde funka ändå när det är bultar med flytande kona. Då borde fälgen bli centrerad om man korsdrar bultarna.
Från 63,3 till 63,4 går väl inte ens gör så tunna navringar ??? Kanske va det som va Volvos tanke? Inga gamla fälgar här inte! det ska köpas nytt! ? :-)
Hade varit trevligt om nån satt på den informationen. Har beställt en ny XC60 men behåller gärna dom fina 18" jag har från v70in istället för att lägga 20k+ på nya.
Bakaxelfråga 740?

Kan någon här visa mig en bild på[…]

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]