Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Teletha skrev: lör 03 nov 2018, 18:58
llesrof skrev:CC-12 krypsmörjfett.
något du använt? egenskaperna verka bra med klister effekten. för alla smörjningar jag använt har blivit bortskrapat av dörrmekanismen
Jag har inte testat på bildörrarna men väl på en massa andra saker och där funkar det bra. Senast jag smorde bildörrar var 2009 och på den XC70 -06 jag just köpt. Då använde jag litiumfett och det fungerade också utmärkt. Sedan dess har jag aldrig behövt smörja dörrarna, varken på den eller på nuvarande bilen.
Biltema har ett Litiumfett på sprayflaska. Syns även ett gångjärn ifrån en bil på etiketten.
Den borde fungera.

Jag brukar köra deras multispray x4.
Körde en på min gamla v70 -99 och dörrarna var riktigt lätta.

När jag bytte till en -05 så klagade tjejen på tröga dörrar.
Sprayade med x4 några gånger, öppnar och stänger några gånger så det tränger in.

Tjejen öppnade och stängde dörren ovetandes om att det var smörjt och det blev en ganska bra smäll i dörren :)

Ibland tar det lite tid innan man får full effekt, men med tiden blir det bättre. Men dörrar ska inte gå hur lätt som helst heller. Står du i en kraftig lutning med bilen och behöver ha dörrn öppen så är det skönt om den inte stänger av sig självt pga gravitation.

Men eftersom du upplever metalliskt ljud, så kanske du har skit som trängt emellan som måste bort.

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]