Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som Volvordesign89 skrev: Leta upp en bil med den stora tanken.
Tycker det bör finnas även på lagerbilar eftersom merkostnaden endast är 900:- vid beställning.
Dynamisk LED - de har fungerat klockrent för mig.
Sportstolar - inga problem med långkörning i dem.

Tillval jag inte haft nytta av: Smartphone integration, Cross Traffic Alert

Det jag saknar mest: extraljus, LED är bra men mycket vill ha mer.
Jag vet att det är högst personligt vad man måste ha, dock kul o se vad andra tycker. Klarar mig nog utan det mesta. Frugan ska ta körkort med automat så det är ju ett krav. Sen vore det ju väldigt praktiskt med elstol med minne om vi nu blir 2 som ska köra. Jag kan absolut tänka mig att ha textilklädsel eller till och med föredra det. Men el och textil går väl aldrig ihop. Det är lite tråkigt att det alltid ska till nått stort paket för var liten sak man vill ha. Nu hade ju jag tänkt i första hand en lagerbil så då blir det ju svårare att välja, men är som sagt inte så kräsen, men när man väl sitter på bygg min bil vill man ju dock lägga på allt. Motsägelsefullt ja :-(
Om du vill ha stol med minne måste du ha textil/vinyl på stolarna. Detta är väl standard på typ alla momentum med något paket?

För mig var Elstol ett krav samt fyrvägs svankstöd och då blev det läder. När jag provsatt så upplevde jag läder sätena som mycket bekvämare.

Jag rekommenderar dig att provköra olika nivåer innan du bestämmer dig. Det är surt att komma på efter 2 månader att man saknat något.
I slutändan är det alltid pengarna som styr och för egen del valde jag bort uppgraderat ljudsystem till fördel för annat kul. Kommer jag ångra att jag inte tog HK? Möjligt men när jag gick igenom min beställning ville jag inte välja bort något annat.
Ja, listan är som sagt personlig. Det jag hade prioriterat högt är dynamiska LED-strålkastare, VOC med bränslevärmare, elstolar och 360-graderskameran.

Missade att automatiskt avbländad backspegel inte ingick på en BMW 520 jag hade i tre år. Det var något jag retade mig på vid varje mörkerkörning. Men jag vill minnas att det är standard på alla relevanta paket på en XC60.
Lockis skrev:Kan väl tillägga att DAB inte funkar i Sverige men i Danmark och Tyskland är det populärt så kör man mycket där kan det vara värt. Kör man bara I Sverige är det väldigt onödiga pengar.
DAB fungerar i storstäderna och närmast runt om. Ska man lyssna på Norsk radio så måste du ha DAB. Analoga nätet är nersläckt.
Lockis skrev:Hur är det med 360 kameran? Går den att eftermontera?
Troligen inte, borde bli rätt dyrt om inte annat. Åtminstone en ny grill fram och nya backspeglar krävs.
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]