Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har akustik rutorna, det är samma ändå, kör auto i läge 4a, men speciellt då det är soligt å kallt så funkar det inte alls. Tror inte ACn går pga låg ute lufts temp å det ställer till detta fenomen. Dåligt.
Har en MY19 T8 Inscription med laminerat glas och har inte märkt av detta alls. Kan det vara skillnad mellan modellerna? Framrutan blir ju immig men immar av ganska snabbt, aldrig sidorutorna.
Märkte av detta fenomen på min V60 när det var fuktigt ute och jag körde ECO klimatet. Med vanliga klimatet på så har jag inte haft problemet.
Lockis skrev: fre 07 dec 2018, 18:54 Märkte av detta fenomen på min V60 när det var fuktigt ute och jag körde ECO klimatet. Med vanliga klimatet på så har jag inte haft problemet.
Stämmer nog bra.
Så blir det om man är snål med bensinen och kör på Eco-läget då immar det på rutorna i fuktig väderlek.
Andra problemet är att Auto-läget på fläkten är bara på läge 3 medium istället för 4-5.

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]