Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rick70
Jag har bytt spak på min XC90 -05. Var hur lätt som helst. Tror det var 2 skruvar på rattkåpan och att spaken satt fast med ytterligare 2 skruvar. tog mindre än 10 min att byta.
Köpte min från Jönköpings bildemontering, angav regnummer och dom dubbelkollar att man köpt en del som passar. Jag hade bokat fel men dom ringde upp och sa att de skickar rätt istället. Tror den kostade 250kr inkl frakt!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Fick hem en bättre begagnad spak idag. Mycket distinktare klick och tydligare gräns innan den klickar fast på såväl helljus som blinkers. Uppenbarligen är blinkers välanvänd på min bil :)

Hade dock inte tänkt på att -04 har den nya svarta plasten, den här spaken är grå. Ska göra ett försök att pilla isär den och se vad som går att transplantera.

Edit: Nu har jag haft isär den delvis. Gick väldigt lätt första biten. Dock hittade jag inget sätt att med milt våld separera spaken från mekanismen. Ser inga lätt tillgängliga snäppen. Så jag sprayar nog bara den nya spaken med svart plastfärg, blir mindre iögonfallande än att ha en grå spak.
av andersuw
Kolla min länk tidigare i tråden. Där finns kompletta anvisningar för spaktransplantering. Att spraya tror jag aldrig kommer att bli bra. Antingen transplantera eller skicka tillbaka grejerna till skroten och be dem skicka en spak från en -04.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]