- tor 04 jan 2007, 00:14
och de mår inte bra av avfettning coh trädgrådsslang heller. Om man har bytt till vattentäta lager överallt i V70 vet jag inte.
VolvoBM skrev:Visst jag tvättar själv min motor lite försiktigt men lik förbannat har saker hänt. Alla lager har inte gummipackninar överhuvudtaget utan bara damskyddVolvoB20 skrev: Visst fan. Men jag har fått lära mig den hårda vägen vad som kan pajja (även utan avfettning coh högtryck)Och jag köper att man inte bör köra med högtrycken i motorrummet om du inte är väldigt bra på att sikta.....
Det luriga är att de flesta problemen kan ta dagar, veckor eller månader innan de uppträder. Trycker du in fukt i lager på generator, AC-kompressor etc så kan det ta månader innan et får lagret att skära.
Normalt brukar man ju utföra service- och bilvårds-åtgärder för att undvika problem och öka livslängd, motortvätt fungerar tvärs om.men att en slang eller en packning skall tåla avfettning (under 30 sekunder eller vad det nu kan tänkas ta innan man spolar av skiten), det förutsätter jag, annars köper Volvo sina slangar från godisbutiken.

Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.