Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
ja ja de helt otroligt de värsta är att jag stog vid bilen med öppen motorhuv och hadde tagit bort alla lock för att se vart ifån kommer ljudet och skrammel då dog bilen och flög bitar av kammen rakt upp och jag viste att de inget med den motor att ha längre tänkte jag de hellt slut . men på bilia sa dom till mig att en bullt som håller spännrulle hadde gått av och då komm ut olja på kammen under tiden har spänrulle flögit bort och då visade sig att jag körde utan spännrulle .När bilen kammremen gick av då blir de fel med allting feltändning så han dog innan de hände skada med väntiler .Detta är möjligt om motor är kall och stor still parekrad att de händer ingeting med motor sa dom till mig på bilia men de var svårt att tro att för de första bilen är klar och för de andra att den är helt ok de var bara ut och hämta den. Jag köppte stor torta till service gubbarna som stor tack :wink: man kan ha tur ibland :lol:
av Frigge
volvo_850.se skrev:ja ja de helt otroligt de värsta är att jag stog vid bilen med öppen motorhuv och hadde tagit bort alla lock för att se vart ifån kommer ljudet och skrammel då dog bilen och flög bitar av kammen rakt upp och jag viste att de inget med den motor att ha längre tänkte jag de hellt slut . men på bilia sa dom till mig att en bullt som håller spännrulle hadde gått av och då komm ut olja på kammen under tiden har spänrulle flögit bort och då visade sig att jag körde utan spännrulle .När bilen kammremen gick av då blir de fel med allting feltändning så han dog innan de hände skada med väntiler .Detta är möjligt om motor är kall och stor still parekrad att de händer ingeting med motor sa dom till mig på bilia men de var svårt att tro att för de första bilen är klar och för de andra att den är helt ok de var bara ut och hämta den. Jag köppte stor torta till service gubbarna som stor tack :wink: man kan ha tur ibland :lol:

Ja en tårta var dom ju helt klart värda.

Du har haft en OTROLIG tur måste jag säga :lol:
Senast redigerad av 1 Frigge, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är kamrem vi pratar om o inte pumpremen? pumpremen går ofta av om man slarvar med bytena, den har ju bara 6000 mils intervall
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag är fortfarande nyfiken på om det värkligan var kamremen, så det inte var pumpremen
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
CarMan skrev:Jag är fortfarande nyfiken på om det värkligan var kamremen, så det inte var pumpremen
läs en gång till de jag skrev kammrem gick i bitar
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo_850.se skrev:
CarMan skrev:Jag är fortfarande nyfiken på om det värkligan var kamremen, så det inte var pumpremen
jag orkar faktiskt inte läsa tråden igen.
jag fick bara förmig att vi faktiskt inte har redit ut om det var pumpremen eller kamremen.

jag vet ju inte hur duktig du är på motorer & om man inte kan så kan man ju blandaihopp dessa två.

------------------
så det var inte pumpremen alltså? det var remen innan för hjälpagrigat remen?
Användarvisningsbild
av CarMan
jag är fortfarande nyfiken på om det var pumpreman som gått av. denna rem är ju relativt vanligt att folk kör av & den orsakar ju inge skador. så det låter ju som det är denna rem du har kört av.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mmm... låter helt otroligt att en D5252 klarar sig om kamremmen går av.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
CarMan skrev:
volvo_850.se skrev:
jag fick bara förmig att vi faktiskt inte har redit ut om det var pumpremen eller kamremen.

jag vet ju inte hur duktig du är på motorer & om man inte kan så kan man ju blandaihopp dessa två.

------------------
förlåt jag hadde inte tid att skriva mer förra gången då, men de var kammrem som var problemet spännaren gick av, spännrulla fanns inte der den bullten som håller spännare gick av så var de att själva spenarre har ramlat ner och var de tvär stop för kammrem och då gick kammrem
men bilen har jag sålt och vill köpa mig en s80 2,5 d och får vi se hur ska den gå :lol:
ha de bra
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo_850.se skrev:
CarMan skrev:
volvo_850.se skrev: läs en gång till de jag skrev kammrem gick i bitar

------------------
förlåt jag hadde inte tid att skriva mer förra gången då, men de var kammrem som var problemet spännaren gick av, spännrulla fanns inte der den bullten som håller spännare gick av så var de att själva spenarre har ramlat ner och var de tvär stop för kammrem och då gick kammrem
men bilen har jag sålt och vill köpa mig en s80 2,5 d och får vi se hur ska den gå :lol:
ha de bra

ja då är det väll så att du hade oerhört tur!
(det hade känts bättre om du skrev, ja det var remen som sitter på samma sida som hjälpagrigats remen. För remspennare o sånt du pratar om har ju även pumpremen)

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]