NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du bör komma åt givarens kontakt på utsidan och ta loss den, kan inte tänka mig att där sitter nån annan givarkabel ansluten till termostathuset.(Jag har aldrig behövt skruva nåt själv med termostathuset i min 2.0D) Prova först med lite oxidrengöring i kontakten, det kan ju vara oxider som orsakar att fel värde visas.

Jag har haft intermittenta problem med givaren då visaren i instrumentpanelen plötsligt kan dippa från nästan max till noll och sekunden senare återgå till normalt värde, men det var länge sedan nu.
Halloj! Har du sökt efter termostathuset. Jag tror jag hittat rätt. Följde kylarslangarna och kom fram till en plastgrej som sitter fast med pinnbultar. Grejen är att jag inte hittar någon givare.. finns ett kontaktstycke på sidan om denna, men drar jag ur den så blir det ingen skillnad på tempen i bilen. Bifogar bild
Du är på fel ställe ! Det rödbruna är vacuum ventilen så har du tagit loss den kontakten är det fel.

Jag kollade Haynes boken och där står att man skall ta bort luftintagsslangen som kommer från burken där luftfiltret sitter.
Flytta slangen åt sidan så bör du se termostathuset, skrev nog fel om 3 pinnbultar , det är 4 ! En av slangarna som går in i huset verkar ha räfflat aluminiumrör på utsidan. Givaren sitter upptill i termostathuset, dra ut den kontakten.
Möjligt att man får mer plats om man tar bort hela burken. Förstår inte riktigt vad de menar med att vika undan, slangstumpen är ju inte speciellt lång, vet inte om man automatiskt får bort hela luftburken, eller om den sitter fast på nåt sätt. Passa även på att rengöra tempgivaren för insugsluften som sitter där.
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Hej! Jag har en tidig V40cc tillverkad 2012 men […]

Xenon D3S

LED lampor är inte starkare än en vä[…]

Följde instruktionen men konstigt nog gick n[…]

EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]