- tis 24 jan 2017, 14:17
Kabelmatta
Kabelmatta.JPG (54.93 KiB) Visad 511 gånger
Ja, frågan är om jag kan beskriva hur den går så att det är begripligt :), bifogar en bild för att lättare illustrera hur det ser ut. Är det så omöjligt att den stannar där? Om canbus kommer från CEM och in i ECM stannar där och får signaler från givare o annat från motorn, så skulle den väl kunna stanna i ECM tänker jag? Jag vill hävda att Canbus går från CEM till BCM utan att passera ECM, nu tyder ju mitt fel på motsatsen, men kabelmässigt så känns det absolut så, om nu inte kontaktstycket inringat i blått till vänster på bilden går till BCM via säkringshållaren (inte troligt dock)
Precis, det är en del jobb o byta mattan, så jag vill ju såklart utesluta andra felkällor innan jag ger mig på den operationen. Dessutom är motorn startad med den befintliga kabelmattan. Kan ju såklart vara så att mattan har råkat ut för trubbigt våld vid demontering, o därför detta letande efter svar på om canbus går ut i kabelmattan
//Walle
Precis, det är en del jobb o byta mattan, så jag vill ju såklart utesluta andra felkällor innan jag ger mig på den operationen. Dessutom är motorn startad med den befintliga kabelmattan. Kan ju såklart vara så att mattan har råkat ut för trubbigt våld vid demontering, o därför detta letande efter svar på om canbus går ut i kabelmattan
//Walle
Bilagor
Kabelmatta.JPG (54.93 KiB) Visad 511 gånger
Dessutom är jag helt enig med dig om första stycket, kanske med avvikelsen att jag tycker CAN ÄR en vanlig tingest utifrån att det är 2 partvinnade kablar som bär protokollet CAN, annars helt enig som sagt.
- By Righthanddrive