- fre 21 okt 2016, 19:25
Nu kan jag inte dieselmotorn, men BENSINMOTORN har ingen ventilkåpa.
Det är en kamaxelkåpa, och den är det inte bara att ta bort och titta ochbskruva tillbaka som en gammal 940.
Kamaxlarnas övre lagerdel är i själva kåpan, bla.
Lyftarna skulle du nog inte se så vädigt bra ändå, utan att först ta bort kamaxlarna.
Säkerställ att det inte är så, INNAN du lyfter kåpan.
rallymackan skrev:App app app!MickeM skrev:Det blir HÅL i lyftaren enl vissa. Därmed inget rassel.Hej ... nu har jag gått igenom vakuumslangarna... motorkuddarna o slangarna var hela... Sen köper jag det där du skrev om lyftarna... för när ja läste vad du skrev så kommer jag ihåg att ja reagerade på att de lät rätt mycke om motorn när ja varvade ur den.. så ja ska fasen skruva bort ventilkåpan på måndag o kolla lyftarna på den.. så tack för tipset :)
Men detta har jag bara läst här....
Vakuumläck, kan också ge båtliknande ljud. En Merca 300 lät lite tändkula för mig en gång pga vakuumläck modell större.
Motorkuddarna läcker ofta vakuum på dessa Dieslar, har jag läst här.
Även dåliga spridare skapar ljud i motorgången.....
Använd sökfunktionen, och läs de andra trådarna.
Jag bara nämner vad jag erfarit, och försöker minnas vad jag läst här....
Nu kan jag inte dieselmotorn, men BENSINMOTORN har ingen ventilkåpa.
Det är en kamaxelkåpa, och den är det inte bara att ta bort och titta ochbskruva tillbaka som en gammal 940.
Kamaxlarnas övre lagerdel är i själva kåpan, bla.
Lyftarna skulle du nog inte se så vädigt bra ändå, utan att först ta bort kamaxlarna.
Säkerställ att det inte är så, INNAN du lyfter kåpan.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.
- By roggabear