- lör 27 aug 2016, 15:39
#1104472
Alltid lika roligt att läsa dina informationsrika inlägg apersson. Tack för allt du klarlagt.
Jag klippte i alla fall av den röda kabeln och mycket riktigt fanns det knappt någon koppar kvar så inte konstigt att det fungerat dåligt. Jag fick dra ny kabel från ovan reservdäcket och ut, men mina lödningskunskaper har sina brister så det kommer inte hålla länge.
Efter att ha tagit en sväng med släpet svängde jag in på lokala Volvohandlaren där de förklarade att tydligen går det inte att köpa en 7-polig sats till min bil då de ändrat något i kontakten så den inte passar. De byts ut mot 13-polig nu istället sa de. Han i bildelsbutiken var dock osäker på programvara så jag skulle återkomma till verkstaden på måndag istället. Han visste inget om TRM, men det var samma artikelnummer till båda sa han.
Jag mätade som det tipsades om i denna tråd utan någon belastning. Jag hade ström ut i kontakten med tändning i läge 2. Efter jag dragit ny kabel hade jag 12.1 eller nått liknande i uttaget för bromsljus.
Jag klippte i alla fall av den röda kabeln och mycket riktigt fanns det knappt någon koppar kvar så inte konstigt att det fungerat dåligt. Jag fick dra ny kabel från ovan reservdäcket och ut, men mina lödningskunskaper har sina brister så det kommer inte hålla länge.
Efter att ha tagit en sväng med släpet svängde jag in på lokala Volvohandlaren där de förklarade att tydligen går det inte att köpa en 7-polig sats till min bil då de ändrat något i kontakten så den inte passar. De byts ut mot 13-polig nu istället sa de. Han i bildelsbutiken var dock osäker på programvara så jag skulle återkomma till verkstaden på måndag istället. Han visste inget om TRM, men det var samma artikelnummer till båda sa han.
Jag mätade som det tipsades om i denna tråd utan någon belastning. Jag hade ström ut i kontakten med tändning i läge 2. Efter jag dragit ny kabel hade jag 12.1 eller nått liknande i uttaget för bromsljus.
Volvo V70II 2.5FT Momentum MY09