- tor 04 aug 2016, 19:38
Idag fungerar allt som det ska. Radion, instrumentering, cig-uttag och fläkten startar på läge 1. Ingen extern belysning.
På läge 2 kommer allt det andra.
Så brukar inte bilen fungera annars. Då måste jag stega till läge 2 för att radion ska kicka igång...
Något är alltså vajsing. Kan ovan nämnda relä vara boven i dramat? Har ingen felkod på detta. Ska jag köpa ett nytt för att kolla? Är det dyrt?
(Är det bara ETT relä i sammanhanget? Ser ut som TRE relän i Haynes elritning..?)
MickeM skrev:Många tankar och förslag, tack för det.LaRy skrev:Jag kollade minS80 -05 i nyckelläge 1. Precis som SBergdahl skriver. Även info på instrumentbrädan kommer upp som km, klocka och temperatur.Och halvljus?
"SBergdahl" skriver "ljus" också.
Därav skulle det kunna vara tändningslåset.
Tyvärr tror jag CEM styr allt detta, men inte säker.
Nått relä där som spökar, månne....
Idag fungerar allt som det ska. Radion, instrumentering, cig-uttag och fläkten startar på läge 1. Ingen extern belysning.
På läge 2 kommer allt det andra.
Så brukar inte bilen fungera annars. Då måste jag stega till läge 2 för att radion ska kicka igång...
Något är alltså vajsing. Kan ovan nämnda relä vara boven i dramat? Har ingen felkod på detta. Ska jag köpa ett nytt för att kolla? Är det dyrt?
(Är det bara ETT relä i sammanhanget? Ser ut som TRE relän i Haynes elritning..?)
- By Malmstroem