PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Förresten, tänkte demontera flottörhuset och rengöra men insåg nu att jag inte har ny tjock packning mellan förgasaren och motorn om jag tar av hela förgasaren. Kan man demontera flottörhuset med förgasaren på plats? Uppochner då alltså?
Visst går det men är man försiktig så behöver inte insugspackningen (som är tunn) bli fördärvad vid förgasardemontering. Troligen är flottörhuspackningen ett större bekymmer.
Den tjocka packningen du skriver om kanske är en isolerfläns av något plastmaterial om du menar packningen mellan förgasare och insugningsröret.
LarsBd skrev:Visst går det men är man försiktig så behöver inte insugspackningen (som är tunn) bli fördärvad vid förgasardemontering. Troligen är flottörhuspackningen ett större bekymmer.
Den tjocka packningen du skriver om kanske är en isolerfläns av något plastmaterial om du menar packningen mellan förgasare och insugningsröret.
Ja det är den jag menar :) Så det kanske inte behövs ny packning om man monterar av förgasaren försiktigt? Flottörhuspackning har jag ny så den är inget problem att byta!

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]