Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Role
Hej jag har gjort service på Volvo var inte nöjd. Därför gör jag jobbet skälv tänkte få lite hjälp här MVH : R:B
av valln
Role skrev:Hej jag har gjort service på Volvo var inte nöjd. Därför gör jag jobbet skälv tänkte få lite hjälp här MVH : R:B
Absolut och det förstår jag!
Tänkte bara att det också är bra att använda kvalitetsdelar och så är inte alltid fallet med skruvat...
Nästa grej är att du kommer att spara så mycket pengar på att skruva själv att du kommer ha råd med kvalitetsdelar, Volvos timtaxa är ju grotesk.
av Triad
Role skrev:Hej kallar du det visaren där pinnen sitter :?: .Men sen är där ett sexkanthål till vad är de till för ?. vänster sida sitter pinnen mitten gaffelhål och höger sida sexkanthål. Tack på förhand
Sexkant hålet är den du justerar upp visaren på. Visaren är den som pinnen sitter fast med. Och den ska peka upp i gluggen.
Användarvisningsbild
av Role
:D Tack så mycket för all hjälp . OCH ett jävla bra forum :D Kan tänka att lägga upp lite bilder här hur de går om någon är intresserad. Skall även ta i beaktning kvalitetsdelar :wink:
Vi får se om delarna håller eller går sönder. MVH R:B
Användarvisningsbild
av Role
Role skrev:Hej jag skall besiktiga bilen i november. Där efter 18000 mil service och lite bilder :D
Hej? Besiktiga bilen november utan problem :D Inledde där efter byte av Vattenpump, diverse spanare o kamaxelrem, AC-Rem, Generatorrem, oljefilter samt olja o luftfilter.
Bilen går utan problem :D Här kommer lite bilder som utlovat. kameran strulade. Tackar för den sopprot jag fick, MV R.B
Bilagor
IMAG0155.jpg
IMAG0155.jpg (1.01 MiB) Visad 554 gånger
av Yaniz
valln skrev:Givetvis får du göra precis hur du vill, men du har en jättefin motor och ganska ny och dyr bil och sätter dit piratdelar...

Hur tänkte du där eller är det så att du vet exakt vilket fabrikat som är originalkvalité och har köpt delarna billagare, i så fall ber jag om ursäkt.
Av förpackningen framgår det att tillverkaren är Gates, vilket är ett välrenommerat fabrikat. Var tror du Volvo får sina perifera delar ifrån? Inte tror du väl att Volvo tillverkar dem själv? I själva verket är det häpnadsväckande lite som tillverkas i en bilfabrikants regi, i många fall (läs modeller) inte ens motorer.
Användarvisningsbild
av Role
Yaniz skrev:
valln skrev:Givetvis får du göra precis hur du vill, men du har en jättefin motor och ganska ny och dyr bil och sätter dit piratdelar...

Hur tänkte du där eller är det så att du vet exakt vilket fabrikat som är originalkvalité och har köpt delarna billagare, i så fall ber jag om ursäkt.
Av förpackningen framgår det att tillverkaren är Gates, vilket är ett välrenommerat fabrikat. Var tror du Volvo får sina perifera delar ifrån? Inte tror du väl att Volvo tillverkar dem själv? I själva verket är det häpnadsväckande lite som tillverkas i en bilfabrikants regi, i många fall (läs modeller) inte ens motorer.
Hej kompis ordnade delarna under halva priset. är jätte nöjd med delarna. Förutom spännaren till kamremmen som gick sönder vid montering blev en här i stället. Auto experten Spännrulle ART NR:49-56536.
Mitt hemmagjorda verktyg för att låsa kammarna.
Bilagor
DSC_0018 - kopia.JPG
DSC_0018 - kopia.JPG (289.51 KiB) Visad 525 gånger
av Alexxelax
Snälla kan någon förklara lite detaljerat hur den här kamremsspännaren fungerar?

Med bild eller med video vad som helst, jag förstår allt men just den j**la delen stör mig.

Jag har skruvade in den lite lätt, sen satte på remmen, så var sexkants nyckelhålet vid ca kl 6. Jag spände den så mycket det gick för att få den till tredje fingret på spännaren, men sen när jag ska köra tillbaka så klickar den och det känns som om spänningen släpper. Gör jag fel?

S60 2002 2.4t

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]