Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
tomme skrev:På min 98:as AWD LTT är det i alla fall "diesel" framvagn!
hmm jag kan inte minnas att jag läste AWD förra gången jag svarade..? :shock: Har jag blivit gammal eller stod det V70 T5?
Att AWD har det är helt normalt. Men har man AWD Har man en 2,5 liters Lättrycksturbo och inte en T5. (B5254T)
Då var man iväg o skulle byta ut länkarmen man köpt fel mot en den andra sorten.
Men när jag kom till biltema o skulle byta hadde dom tagit den länkarmen ur sorimentet för nåt kvalitets problem,
Och dom visste inte när dom skulle få in dom igen. Så det var basra o fara iväg till till Mekonomen o köpa en där för
1411:- :shock: , visste att det skulle bli dyrare där men inte 900:- mer ??:-/

Men efter lite slit så sitter nu den nya på plats. hoppas bara att gubbarna på Bilprovningen är nöja nu :lol:
av *pettson*
Harlock skrev:Då var man iväg o skulle byta ut länkarmen man köpt fel mot en den andra sorten.
Men när jag kom till biltema o skulle byta hadde dom tagit den länkarmen ur sorimentet för nåt kvalitets problem,
Och dom visste inte när dom skulle få in dom igen. Så det var basra o fara iväg till till Mekonomen o köpa en där för

Men efter lite slit så sitter nu den nya på plats. hoppas bara att gubbarna på Bilprovningen är nöja nu :lol:
hoppsan värt att notera här hemma då så man inte skickar nån mera till biltema för inköpet om dom nu utgått av kvalitetsproblem.
*pettson* skrev:
Harlock skrev:Då var man iväg o skulle byta ut länkarmen man köpt fel mot en den andra sorten.

hoppsan värt att notera här hemma då så man inte skickar nån mera till biltema för inköpet om dom nu utgått av kvalitetsproblem.
tjena sa han vad problemet va då min nya beter sig konstigt.
jockeman skrev:
*pettson* skrev:

tjena sa han vad problemet va då min nya beter sig konstigt.
Vad upplever du för problem med dina nya ? Köpte nya där jag också och tycker bilen går väldigt konstigt på vägen, Drar åt olika håll och känns allmänt ostabil. Trots att jag gjort en fyrhjulsmätning.

Mvh Jimmy
[Men efter lite slit så sitter nu den nya på plats. hoppas bara att gubbarna på Bilprovningen är nöja nu :lol:[/quote]
hoppsan värt att notera här hemma då så man inte skickar nån mera till biltema för inköpet om dom nu utgått av kvalitetsproblem.[/quote] tjena sa han vad problemet va då min nya beter sig konstigt.[/quote]

Vad upplever du för problem med dina nya ? Köpte nya där jag också och tycker bilen går väldigt konstigt på vägen, Drar åt olika håll och känns allmänt ostabil. Trots att jag gjort en fyrhjulsmätning.

Mvh Jimmy[/quote]
samma här plus att det ser ut som länkarmen glider på pinnarna fram o tillbaka men det kanske ska bete sig så. å med pinnar menar jag dom mellan bultarna men dom kanske sk göra det. men det ser inte normalt ut för dom är blanka där nu utanför gummit precis som om dom glider mvh jocke
av *pettson*
jockeman skrev:[Men efter lite slit så sitter nu den nya på plats. hoppas bara att gubbarna på Bilprovningen är nöja nu :lol:
hoppsan värt att notera här hemma då så man inte skickar nån mera till biltema för inköpet om dom nu utgått av kvalitetsproblem.[/quote] tjena sa han vad problemet va då min nya beter sig konstigt.[/quote]

Mvh Jimmy[/quote]
samma här plus att det ser ut som länkarmen glider på pinnarna fram o tillbaka men det kanske ska bete sig så. å med pinnar menar jag dom mellan bultarna men dom kanske sk göra det. men det ser inte normalt ut för dom är blanka där nu utanför gummit precis som om dom glider mvh jocke[/quote]

länkarmarna ska DEFINITIVT INTE glida runt på pinnarna. Dom pinnarna ska vara fastgjutna i bussningen. Förstår om bilen är nervös..
*pettson* skrev:
jockeman skrev:[Men efter lite slit så sitter nu den nya på plats. hoppas bara att gubbarna på Bilprovningen är nöja nu :lol:
tjena sa han vad problemet va då min nya beter sig konstigt.[/quote]

Mvh Jimmy[/quote]
samma här plus att det ser ut som länkarmen glider på pinnarna fram o tillbaka men det kanske ska bete sig så. å med pinnar menar jag dom mellan bultarna men dom kanske sk göra det. men det ser inte normalt ut för dom är blanka där nu utanför gummit precis som om dom glider mvh jocke[/quote]

länkarmarna ska DEFINITIVT INTE glida runt på pinnarna. Dom pinnarna ska vara fastgjutna i bussningen. Förstår om bilen är nervös..[/quote]
okaj byta igen då titta just på den nyss va den 1 cm bak o nu längst fram så kan ju va det som knirrar lite i min framvagn så det va nog det som va felet då. men är det jätte akut o byta nån som vet mvh jocke
av *pettson*
Personligen tycker väl jag att det är jätteakut att byta om länkarmarna rör sej som längdåknings skidor och bilen beter sej nervöst.. Men det är ju jag det.

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]