Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fisse skrev:
F-bird400 skrev:Vad är problemet då? Hugger den eller går den tungt? Kan ju va pumpen som är dålig oxå.. Vad har du för årsmodell? Har en par styrväxlar liggandes..
Ja den hugger och är trög. känns nästan som en bil utan servo. I rondeller tex så går trögt att svänga tex vänster, om du vill svänga lite till så är det som ett stopp sen släpper det med ett ryck? Det känns obehagligt och man ser ut som en nybörjare för hela bilen vinglar till. står jag still och vrider ett halvt varv oavsett håll så är rycket och huggen där. Alla dessa symptom tyder ju på rattaxelknuten vad jag läst här, men allt är nytt där ju....

Det är en 07:a uttagen 06, gått 24000 mil.
Alla gånger jag bytt servopump på bilar med det felet har det försvunnit. Det är iaf mitt tips. Dessutom förhållandevis vanligt.
TommyP86 skrev:
fisse skrev:
F-bird400 skrev:Vad är problemet då? Hugger den eller går den tungt? Kan ju va pumpen som är dålig oxå.. Vad har du för årsmodell? Har en par styrväxlar liggandes..
Ja den hugger och är trög. känns nästan som en bil utan servo. I rondeller tex så går trögt att svänga tex vänster, om du vill svänga lite till så är det som ett stopp sen släpper det med ett ryck? Det känns obehagligt och man ser ut som en nybörjare för hela bilen vinglar till. står jag still och vrider ett halvt varv oavsett håll så är rycket och huggen där. Alla dessa symptom tyder ju på rattaxelknuten vad jag läst här, men allt är nytt där ju....

Det är en 07:a uttagen 06, gått 24000 mil.
Alla gånger jag bytt servopump på bilar med det felet har det försvunnit. Det är iaf mitt tips. Dessutom förhållandevis vanligt.
Tack för alla tips!

Jag har precis dränkt fjäderbenslagringen i 5-56. Provade att rotera övre bulten och höger sida fjädrar tillbaka fint utan oljud. Vänster sida fjädrar den tillbaka men med ett högt gnekande ljud? Tycker det hugger lite mindre i ratten?

Pumpen har jag tänkt på men vill inte chansa heller... Visst en begagnad är ju inte så stora pengar. ..
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]