- tor 28 maj 2015, 20:53
Servopumpen är det ytterst sällan eller aldrig fel på. Förutom delarna du har bytt, kan det vara övre fjäderbenslager, eller styrväxeln.
Moderator: Moderatorer
fisse skrev:Alla gånger jag bytt servopump på bilar med det felet har det försvunnit. Det är iaf mitt tips. Dessutom förhållandevis vanligt.F-bird400 skrev:Vad är problemet då? Hugger den eller går den tungt? Kan ju va pumpen som är dålig oxå.. Vad har du för årsmodell? Har en par styrväxlar liggandes..Ja den hugger och är trög. känns nästan som en bil utan servo. I rondeller tex så går trögt att svänga tex vänster, om du vill svänga lite till så är det som ett stopp sen släpper det med ett ryck? Det känns obehagligt och man ser ut som en nybörjare för hela bilen vinglar till. står jag still och vrider ett halvt varv oavsett håll så är rycket och huggen där. Alla dessa symptom tyder ju på rattaxelknuten vad jag läst här, men allt är nytt där ju....
Det är en 07:a uttagen 06, gått 24000 mil.
TommyP86 skrev:Tack för alla tips!fisse skrev:Alla gånger jag bytt servopump på bilar med det felet har det försvunnit. Det är iaf mitt tips. Dessutom förhållandevis vanligt.F-bird400 skrev:Vad är problemet då? Hugger den eller går den tungt? Kan ju va pumpen som är dålig oxå.. Vad har du för årsmodell? Har en par styrväxlar liggandes..Ja den hugger och är trög. känns nästan som en bil utan servo. I rondeller tex så går trögt att svänga tex vänster, om du vill svänga lite till så är det som ett stopp sen släpper det med ett ryck? Det känns obehagligt och man ser ut som en nybörjare för hela bilen vinglar till. står jag still och vrider ett halvt varv oavsett håll så är rycket och huggen där. Alla dessa symptom tyder ju på rattaxelknuten vad jag läst här, men allt är nytt där ju....
Det är en 07:a uttagen 06, gått 24000 mil.
Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]