Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fått tag i en ac kompressor, dock kommer jag troligen försöka byta ut endast magnetkopplingen eftersom det är i lagret felet sitter, för ac:n kyler som den ska och då känns det onödigt att tömma ut gasen för att byta ut hela kompressorn när det inte behövs för då måste man ju betala en massa för att få den fylld på nytt igen. :P
Jag håller på med denna operation nu, men jag plockar inte lös kompressor eller subframe.
Lagret sitter fast på axeln så jag måste bygga en grund avdragare för att få lös den.
Visst det är trångt som attan men det går iallafall på min 2,4d 2007.
Nu sitter jag själv i denna sits o skulle behöva byta lagret vid magnetkopplingen, skulle gärna vilja beställa lagret i förväg så jag slipper plocka isär allt i förväg så det jag undrar är vad det är för mått på lagret.

Står 30665339 på kompressorn och är av märket Zexel och sitter på min -03 V70 2.4 140hk motorn.
Någon som kan bistå med lite assistans i denna fråga?

55x35x20 är måtten jag själv ramlat över på nätet men vill gärna få det bekräftat innan jag beställer.
Jag bytte på våran v70 04 fick ta bort Innerskärmen och lite delar under Fronten för att komma åt med verktygen till att pillra loss lagret och allt innan men först en längre fast nyckel för att lossa på Spännaren till remmen

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]