Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
SupaBeast skrev:
ER skrev:Är det automat så kan jag varm rekommendera MY13 växelkonsoll och givetvis den belysta för maximal trevnad, manuell så MY13 i vilket fall då den är trevligare att leka med och man leker ju mera med pinnen på en manuell :lol: .
Byter man rattaxelaggregat till det nya så bör ju en MY10+ ratt passa, dock inget jag tänker vara pionjär på, andra får testa först. Finns dock trevlig R-ratt för MY08-09 dock.
Fungerar det verkligen att byta växelspak från 13 till äldre? Min 2010 har ju + och - på höger sida, medan 13 ser ut att ha det på vänster sida eller har jag fel?
Det går utmärkt, bytt från tråkiga automatpinnen i jalusin i MY08 med +/- på höger sidan till nya belysta med +/- på vänstersidan samt damask. Gäller att hitta hela aggregatet då höger/vänster sitter i elektroniken som hör ihop med den och byte görs utan mjukvarufiffel.
Tog min från en V60 T6 AWD R-design så jag fick trevligare växelknopp på köpet. Fick den för rena rånet då priset måste varit minst 1000kr för lågt.
Fick ideén(bland många många mer och dyra som skall genomföras) från http://forums.swedespeed.com/showthread ... r-Retrofit och rätt pris/under 600kr på hela aggregatet så var det ingen återvändo.
Så att sätta en från 08 i en 13 skall väl gå det med :wink:
Användarvisningsbild
av ER
Bättre lägga pengarna på MY10 grillen med stora järnmärket istället för mera modern look, speglarna varken gör eller dödar nåt ur den aspekten.
Användarvisningsbild
av DaveC70
Brainy skrev:Stilig kärra!
Kommer du använda denna tråd som en "projekttråd" så jag ska flytta den till garagetkategorin?

mvh
Anders
Hej!
Ja, så kommer det nog att bli. Lär inte bli någon rally-fart på det kanske men även små uppdateringar på bilen kan ju vara kul att visa. :) Du får gärna flytta tråden dit!

MVH
David
Användarvisningsbild
av DaveC70
Hej!
Kul med så många svar! Synd att inte inte verkar funka med ratten där, men det är inte hela världen.

Ang växelspaken är det en sån här jag menar:
Bild

Kanske är så att den bara sitter på XC70, den är iaf "kromad" på kanterna. Tilsammans med den mitkonssolen från MY11 (ej den på bilen) blir det jääävligt nice! :)

Grillen kommer nog att bytas ut mot den "nya", så även backspeglarna/blinkersena. Blir de slimmade blinkersena men ej R-design-lack, blir bilens kulör.

Beträffande vinge bak; finns det fler än en variant original till dem?

MVH
David
Användarvisningsbild
av DaveC70
BTW: Passar V50:ins DRL rakt på, med samma uttag eller behövs ombyggnad och/eller adapterkabel? Har hört olika bud där... Meningen är inte att köra med DRL-tekniken utan enbart att ha dem som dimljus.

MVH
Användarvisningsbild
av ER
DRL är bolt on, bara byta hela lamphuset och köra som vanligt då du har rätt ljuskombination från början. Dvs rätt för bilmodellen är parkeringsljus, DRL samt bakljus tända ihop, att släcka ner bilen är inte rätt för bilmodellen här.
Användarvisningsbild
av DaveC70
ER skrev:DRL är bolt on, bara byta hela lamphuset och köra som vanligt då du har rätt ljuskombination från början. Dvs rätt för bilmodellen är parkeringsljus, DRL samt bakljus tända ihop, att släcka ner bilen är inte rätt för bilmodellen här.
Precis, DRL kräver ju dispens via registreringen. :)
Användarvisningsbild
av ER
DaveC70 skrev:
ER skrev:DRL är bolt on, bara byta hela lamphuset och köra som vanligt då du har rätt ljuskombination från början. Dvs rätt för bilmodellen är parkeringsljus, DRL samt bakljus tända ihop, att släcka ner bilen är inte rätt för bilmodellen här.
Precis, DRL kräver ju dispens via registreringen. :)
Dessutom finns inga V70/XC70 med släckta bakljus och släckta parkeringljus/positionsljus, det är bara ett påfund av försökskaninerna som var först ut med V50 DRL på V70/XC70II som tydligen aldrig sett dessa MY14 i verkligheten med just DRL påslagna för då lyser både parkeringsljus samt bakljusena OM det inte fipplats med detta.
Att säkerheten är betydligt högre med tända bakljus dygnet runt verkar gått dessa stylingputtar förbi helt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]