- fre 03 okt 2014, 12:38
Tog min från en V60 T6 AWD R-design så jag fick trevligare växelknopp på köpet. Fick den för rena rånet då priset måste varit minst 1000kr för lågt.
Fick ideén(bland många många mer och dyra som skall genomföras) från http://forums.swedespeed.com/showthread ... r-Retrofit och rätt pris/under 600kr på hela aggregatet så var det ingen återvändo.
Så att sätta en från 08 i en 13 skall väl gå det med
SupaBeast skrev:Det går utmärkt, bytt från tråkiga automatpinnen i jalusin i MY08 med +/- på höger sidan till nya belysta med +/- på vänstersidan samt damask. Gäller att hitta hela aggregatet då höger/vänster sitter i elektroniken som hör ihop med den och byte görs utan mjukvarufiffel.ER skrev:Är det automat så kan jag varm rekommendera MY13 växelkonsoll och givetvis den belysta för maximal trevnad, manuell så MY13 i vilket fall då den är trevligare att leka med och man leker ju mera med pinnen på en manuell :lol: .Fungerar det verkligen att byta växelspak från 13 till äldre? Min 2010 har ju + och - på höger sida, medan 13 ser ut att ha det på vänster sida eller har jag fel?
Byter man rattaxelaggregat till det nya så bör ju en MY10+ ratt passa, dock inget jag tänker vara pionjär på, andra får testa först. Finns dock trevlig R-ratt för MY08-09 dock.
Tog min från en V60 T6 AWD R-design så jag fick trevligare växelknopp på köpet. Fick den för rena rånet då priset måste varit minst 1000kr för lågt.
Fick ideén(bland många många mer och dyra som skall genomföras) från http://forums.swedespeed.com/showthread ... r-Retrofit och rätt pris/under 600kr på hela aggregatet så var det ingen återvändo.
Så att sätta en från 08 i en 13 skall väl gå det med

XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..

- By rednaxela