Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hela bilen verkar vara lite mysko :( Sitter en svart liten ( klocka/ membrandosa vid gasreglaget vid insuget, det ser ut som om det ska sitta en slang kopplad, men sitter ingen där nu iaf, och vet inte vart den är till för..
Golffe skrev:Däremot är det ett odb? Uttag i facket mellan stolarna :/
Har för mig det står längre ner hu man gör med OBD uttaget. Det är lite mer omständligt, vet inte om det finns någon läsare som passar. Den jag har går inte på Volvo i alla fall.
Dosan vid gasreglaget är troligen till farthållaren. Den "styrs" av vakuum, men har en egen vakuumpump.

Mvh
Lennart
lennarte skrev:
Golffe skrev:Däremot är det ett odb? Uttag i facket mellan stolarna :/
Har för mig det står längre ner hu man gör med OBD uttaget. Det är lite mer omständligt, vet inte om det finns någon läsare som passar. Den jag har går inte på Volvo i alla fall.
Dosan vid gasreglaget är troligen till farthållaren. Den "styrs" av vakuum, men har en egen vakuumpump.

Mvh
till Lennart
jahaa.. ja det har du nog helt rätt i! Får kolla vidare gällande detta med hur jag kollar felkoder då! vill ju helst slippa åka till volvo hela tiden för att nolla koder osv... sen ska dom väl 500-1000 för att kolla felkoder också :( Vore smidigare om man kunde gjort det själv istället :)
Kolla om den drar tjuvluft. Min hade samma problem och då var det insugspackningen som var kass. Så sök ordentligt med startgas vid insuget..

Olja kan du köra från biltema. Jag kör 10w-40 castrol någonting men biltema funkar säkert lika bra.
Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]