Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
Ett högre ET ger större djup inåt, dvs däcket kommer närmare bilen, för att det inte ska ta i skärmkanter vid rattutslag. Risken blir väl då att det istället tar i på insidan... vid normal körning är det nog ingen risk även vid fullt rattutslag, men säg att du kommer i en viss hastighet, svänger av skarpt uppför en backe... då kanske det kan ta i någonstans... därav Volvos rek. av utslagsbegränsare. För att säkerställa att det aldrig kommer att ta i någonstans under några som helst omständigheter...
av Rage
AndreasHo skrev:mina funderingar ligger på 235/45/18 alt 245/35/19 men

men man bör kanske fundera på utslagsbegränsning då.

Mvh
Jag har ET på 43 på mina 19"x8.5 och 245 i bredd på däcken. Kör utan utslagsbegränsare och det tar inte i någonstans.
Samma sak för alla andra jag hört, tror inte det behövs utan bara onödiga pengar.
Användarvisningsbild
av daSea
Tack Ronne för tipset! Blir till att åka upp till Volvo på lunchen i morgon... Fattas väl bara att den lokala handlaren sätter helt egna priser och ignorerar denna kampanj... "Lokala avvikelser kan förekomma" heter det ju...
Användarvisningsbild
av daSea
Ronne skrev:
daSea skrev: De har ju paketpriser på kompletta sommarhjul: 18 125 för 18" och 22 400 för 19".
Tips : just nu Artio hjulen 17500:- , kolla på http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... fault.aspx
Tyvärr så är den sidan som länken hänvisar till gammal och felaktig. Priset som visas för Artiofälgen är utan moms, 17 500 + 25% moms = 21 875 kr som ska vara det korrekta priset. Sidan borde enligt Volvo (som jag mailade i ärendet efter att ha varit och pratat med min lokala Volvo-handlare och upplysts om att priset som gällde där var 22 400 trots mitt förevisande av Volvos hemsida) inte vara åtkomlig längre. De skulle stänga ner den snarast... Skit! Blir kanske inte Volvo-originalfälgar då trots allt... får fundera vidare...
Användarvisningsbild
av daSea
Är det någon som förresten vet om det skiljer något mellan fälgar till V60, S60 och V70? Det är ju samma utbud till modellerna. Är det någon skillnad på något mått mellan dessa fälgar? Bultcirkel, navdiameter eller ET?
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]