Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
simonhalmstad skrev:Egentligen är Volvo bra som det är nu, man kan välja om man vill ha 4, 5, eller 6 cylindrigt. :) Är det verkligen helt belsutat & bekräftat att det ska heta V90 Cross country V90 & S90. Inga fler Suvmodeller bara XC60&90? Har för mig att Volvo skulle satsa på suvar.
Det låter ju smart för i många delar av världen är S80-biltypen på utdöende..

När jag var liten åkte familjer omkring i 244:or, nu Megane Scenic, X3, Sharan och sånt. Pensionärer åker nu Quashqai och liknande...
av Linqid
simonhalmstad skrev:Egentligen är Volvo bra som det är nu, man kan välja om man vill ha 4, 5, eller 6 cylindrigt. :) Är det verkligen helt belsutat & bekräftat att det ska heta V90 Cross country V90 & S90. Inga fler Suvmodeller bara XC60&90? Har för mig att Volvo skulle satsa på suvar.
Som jag förstått det ska kommande V90 Cross Country vara lik dagens XC70 till utförandet (vad gäller XC-stuket), och att det bara är byte av namnpolicy. XC-prefixet ska vara exklusivt för rena suv:ar, medan inplastade kombibilar ska ha Cross Country som prefix. Lite som Audis Q-serier vs Allroad..
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Okej då har jag förstått det rätt så blir det t.ex en XC40 ska den skilja sig rejält från en V40. (inte bara som dagens V40 cross country). :)
av Linqid
simonhalmstad skrev:Okej då har jag förstått det rätt så blir det t.ex en XC40 ska den skilja sig rejält från en V40. (inte bara som dagens V40 cross country). :)
Precis. Därav att dagens V40 Cross Country heter just som den gör och inte XC40..
av chaffis75
Ni som har köpt T5 motor, tar ni klimat paket till bilen? Det kostar ju ganska mycket mer med klimat paket till en bensin då disel ju har en värmare redan så att säga.

Fredrik
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Nästan alla som köper diesel volvo väljer till klimatpaket för 5900kr på bensin kostar det 8900, alltså en merkostnad på 3000kr jämfört med en dieselbil. Förr kostade bensinvärmare med tidur 13000kr.
av Suunto
Idag provkörde vi en XC60 T5 AUT R-design på Bilia i Uppsala.
Blev väldigt imponerad över nya VEA motorn samt nya 8-stegade Japanska lådan!!
Få fart på styrservon

Funkade inte

Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D