Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av MErikssoon
Vad är det som gör att folk tror att en gammal Volvo är värd sin vikt i guld?
Till och från stöter man på bilar som är så felprissatta att man undrar om dom driver med en,
när man sen frågar om priset så är dom helt allvarliga och inte direkt mottaglig för argument om priset.
Gällande TS Volvo 1500:- får du nog vara glad för, men som andra redan sagt, behåll bilen och fixa till den
så lär du dig meka och har en bil att åka i när du fyller 18.

Mvh
av osla
som sagts tidigare. 1500 hade jag gett för den. ser skärmkanten och dörren ut sådär så hur fan ser den ut under då? under underredsmassan, kan se bra ut fram till man börjar peta/slå i golvet. bygg traktor av den och få ut så mycket som går, är enda sättet att få bra för en gammal volvo
Användarvisningsbild
av SvenB
Volvo850T5 skrev:det är väl lite billigt. för 1500 är det väl bara skrot som duger till folkrace.
Är det så mycket mer då :?: Som andra har sagt, bygg du din traktor av den. :)
av Volvo850T5
den ser ut som ett vrak för jag plockat ner allt och vissa saker hänger och sitter löst men inget är sönder eller sprucket. rost finns BARA på en dörr och under bak luckan för någon kört en skruv genom listerna och skärmar annars finns det ingen rost inte ens någonstans i motorrummet. den besiktigades utan anmärkningar i december förra året enligt förra ägare med mycket beröm för den var så ovanligt fin. vad förra ägare sa så var den utrustad mad allt förutom el speglar med så var det vist inte. den bilen som länkades KANSKE inte är något vidare under men det är denna, till och med original färgen sitter kvar på ram och tank mm. allt är bara täckt av grus. den är inte tvättad på 5 år häller.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, den ser ut som ett vrak. Därför värderas den som ett vrak. En bil är värd vad någon kan tänkas betala. Som den ser ut nu har du fått värdering på. Om den är värd att rusta upp, gör det och behåll den.
av Volvo850T5
SvenB skrev:Ja, den ser ut som ett vrak. Därför värderas den som ett vrak. En bil är värd vad någon kan tänkas betala. Som den ser ut nu har du fått värdering på. Om den är värd att rusta upp, gör det och behåll den.
ska behålla den. ska försöka hitta en bild på den när den jag inte hunnit riva i den. men detta är ingen dl, gl, gle eller gt detta är en glt och dl:en som någon länkade skiljer sig en del från glt:en. att den är svart gör väl en del för det var väl ingen vanlig färg på 240:in vad jag hört. hittade ett gammalt papper i den från 98, där stod det att den hade blivit underredsbehandlad i skövde. kollade även besiktnings papperna som fanns kvar sen år 2000 och dom ända felen på den var lampor och en bussning och lamdasonden.
Användarvisningsbild
av crumpets
Men vad gör dessa saker för priset egentligen? Du räknar upp en massa grejer som ska föreställa vara hyfsat unika, men det spelar endast roll för en samlare. Problemet är att bilen inte är intressant för en sån! Skärmar och dörrar kommer ju behöva bytas pga rosten, du sa även att den är omlackerad. Alla detaljer kommer inte öka priset hos vanligt folk, bara samlarna skulle tycka det var värt nåt, och de kommer välja bort bilen pga andra saker. Alltså har den tyvärr inget direkt högre värde, eftersom nästan ingen skulle vara beredd att betala det.
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]