Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Lär ju minst sitta ett 19T agg på den och S60r grenrör,gröna spridare, h-profilstakar mm
Hur fort går den? Borde lätt göra mätaren ut med den effekten...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Naikon skrev:Hur mycket håller automatlådan för liksom?

Beror helt på hur man kör. Sen är det inte hästarna som dödar lådorna, utan vridet.

Och ja, nå 300hästar kommer man aldrig upp i med nå chip, inte ens med en x70R...
Sen tvivlar jag på att 300 hästar ens räcker för att göra 0-100 på 6sek, då lär man nog upp i en 350-400hk på hjulen, och det håller aldrig en 2.5a för, utan då behöver man en schimsad 2.3a. För att inte tala om minst ett 19t agg, h-profil, extractor, och ett eftermarknadssprut. Det är näst intill omöjligt att optimera motronic 4.4 för så höga effekter, för att inte tala om svindyrt. Sen lär man ju även bygga om så man har något fäste också, annars spinner man bort all effekt och blir omkörd av en rullator...
Ett sånt bygge skulle kosta bortåt 100k alla gånger...

edit;
Nexus skrev:Hur fort går den? Borde lätt göra mätaren ut med den effekten...
Det tror jag knappast, med tanke på att hastighetsspärren ligger på 245-250km/h, och det är inget ett normalt trimchip ändrar på, utan då lär man be om specialprogramvara(=svindyrt).
Användarvisningsbild
av Nexus
nje där håller jag inte riktigt med. Fartspärren kan flyttas med ett chip vad jag sett. Skit samma viktigast är ju ägaren är nöjd med bilen han har köpt :-)-)
OT :en gammal jobbarkompis fick 25 extra hk på sin nissan sunny gti när han drog ett spett genom katten :wink:
av Bakomratten
Ska se om jag kan testa o ta en mobilkamerafilm nån dag hem från jobbet. Ja hur som helst så tycker jag den går gött o är skitkul att köra om med. Har ingen aning om den är bonntrimmad eller om det är schysst gjort o han som jag köpte den av hade inte gjort det själv heller. Intercoolern är det gjor nåt med iaf för det är ursågat för röret upptill. Vad är det för färg på originalspridarna?
av *pettson*
Hade samma problem med tiden med min 850T.
5.8 sek till 100. Utan rykande hjulspinn, som för den delen försämrar en tid och med en manuell låda.
Men sen bytte jag tidtagarklocka och då upphörde problemet med att vara under 6 sekunder. Den tog MER än 6 sek på sej.
Men vad vet jag.. den gav bara runt 315 i motorn.
Användarvisningsbild
av Nexus
Orginal är orange färg på spridare.
Skulle vara kul se en bild på bilen om det är någon man känner igen :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:nje där håller jag inte riktigt med. Fartspärren kan flyttas med ett chip vad jag sett.

Ja, absolut. Jag sa inte att det inte gick. Jag sa att inget standard-chip(bsr, autotech osv) gör det, utan då lär man be om speciell programvara för det :)
Att flytta spärren är bara en ändring av 2 parametrar, fast för bäst effekt bör man även justera lite andra saker också så bilen t ex inte får för lite soppa i 260blås :P eller för mycket luft osv
av c7098
Lucif3r skrev:
Sen tvivlar jag på att 300 hästar ens räcker för att göra 0-100 på 6sek, då lär man nog upp i en 350-400hk på hjulen
Lite OT, men jag hade en helt original Jaguar XKR med 360hk, mätte den till strax över 5s 0-100. Dom är dock bakhjulsdrivna och kompressormatade, vilket ger bättre förutsättningar än framhjulsdrift och turbo.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
c7098 skrev:Lite OT, men jag hade en helt original Jaguar XKR med 360hk, mätte den till strax över 5s 0-100. Dom är dock bakhjulsdrivna och kompressormatade, vilket ger bättre förutsättningar än framhjulsdrift och turbo.

Jo, men sen är det en annan viktig detalj som skiljer - aerodynamiken :)
av c7098
Lucif3r skrev:
c7098 skrev:Lite OT, men jag hade en helt original Jaguar XKR med 360hk, mätte den till strax över 5s 0-100. Dom är dock bakhjulsdrivna och kompressormatade, vilket ger bättre förutsättningar än framhjulsdrift och turbo.

Jo, men sen är det en annan viktig detalj som skiljer - aerodynamiken :)

Det finns väl en del annat som skiljer med :)

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]