Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
wissel skrev: Skitsnack tycker jag. V70 2004 har ca 50% kvar av sin livslängd rent statistiskt.... :-O)
men det kvarvarande värdet är endast ca 10%. Bättre att förränta pengarna till en ny bil.
av olof00
Kan vara kopplingslägesgivaren, det var det på min bil. Några har lyckats rengöra/smörja upp den och fått den att fungera igen. mkt lätt att ta isär .Jag provade men det hjälpe inte för mig. Jag fick byta. Sitter vid kopplingspedalen, lätt att ta bort. Man kan även ohm mäta den. Har för mig att den ska ligga mellan 500-2500ohm på min max lägena.

mvh Olof
Användarvisningsbild
av hemglass
Jag har fått samma symptom , cruise lampan är endast tänd tills jag kommer upp i den enorma hastigheten av ca 10 km /h, då släcks den . Ibland när jag startar upp bilen så får jag upp meddelande "motor serv erfordras" men det händer inte alltid

Lustigt att man inte automatiskt får upp en felkod ...men volvo vill väl ta rejält betalt för deras felsökning :evil:
Jag har nyligen (CA 3 år sedan) bytt denna givare tidigare , men är det så att grejorna inte håller längre ?? Dålig volvo kvalite :(
av Bosse69
Hade samma symptom på min för några år sedan och det visade sig vara batteriet som var dårligt, bytte batteri, sedan inga problem :shock:
av valln
Bosse69 skrev:Hade samma symptom på min för några år sedan och det visade sig vara batteriet som var dårligt, bytte batteri, sedan inga problem :shock:
Provade du innan bytet att koppla i från batteripolen från det gamla batteriet?
av Bosse69
valln skrev:
Bosse69 skrev:Hade samma symptom på min för några år sedan och det visade sig vara batteriet som var dårligt, bytte batteri, sedan inga problem :shock:
Provade du innan bytet att koppla i från batteripolen från det gamla batteriet?
Nej skal jag vara ärlig gjorde jag inte det utan det konstaterades att batteriet inte tog emot ström som det skulle så därför böts det och efter det har jag inte haft några farthållarproblem alls. Meken jag pratade med då menade iallafall på att om det var lite ström på batteriet kunde det göra att farthållaren inte fungerade, han hade varit med om samma problem förut nämligen.

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]