Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jäevs80t6exe
Absolut vanligaste felet är reläna som brakar ihop, framför allt om du har dubbelrelät kvar.
Men jag vet inte vad du har fått för relän, men 4 stift per relä låter konstigt.
Jag antar att det är dem små microreläna vi pratar om? dvs ett sådant här http://www.oie.se/Produkt/microrela-12v ... Id=2951155
Dem skall ha 5 stift vardera. åtminstånde dem jag brukar byta.
Om det är dem reläna och det ändå inte fungerar.. har du matning från säkring till reläna?.
Kopplingsschema är din vän!
av Ruben
kan misstänka att jag fick fel relän, fick tag på ett dubbel relä på skroten men det va samma fel, kan ju vara fel även på detta relä så jag tänkte åka och hämta fler relän ur samma bil, dock enkel relän men dessa har 5 kontakt stift och inte 4 som volvo skickade, oturligt nog så har han som ska hjälpa mej med detta semester och är borta ca 3 veckor, samt att skroten även är stängd, annars har jag testat lite själv, föresten så såg jag en bild som tala om vilket relä det är, någon som vet vart dom andra reläna går till? (dom i skuffen) alla felsöknings tips är välkomna. Ruben.
av torpet
Jag hade samma problem på min. Bytte det stora mot två relä som jag köpte på Bilia, sen fungerade det.

I jul–februari har det i Finland föreko[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]

Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 2020 […]