Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sotam
Jag var uppe hos Autotech i förra veckan med min 2,5ft -11. Trimprogrammet är väldigt bra. Bilen går mjukt och fint och med helt jämn kraftutveckling och kör du helt normalt kan du inte märka skillnad mot orginalprogrammet. Det är först när du gasar på som du märker att bilen har en annan kraftutveckling, fortfarande väldigt mjuk och linjär men bara snabbare. Såväl chassi som bil klarar effekten utan problem, det är ju trots allt ingen monstereffekt vi pratar om och en v70 är en väldigt tung bil så den behöver den extra effekten.

Kan nämna att i intervallet 100-150 sänktes accelerationstiden med ca 1,4-1,5sek från 7,5-7,7s till 6,1-6,2s. Det är en rätt stor skillnad. I omkörningsintervallet 80-120 sänktes tiden med 1s från ca 5,1s till 4,1s.

Kan förstå dem som väljer Polestar pga nybilsgarantier m.m. men vad gäller själva programmet finns inga tveksamheter kring Autotech för min del. Jag har kört med deras program i tidigare bilar utan några som helst problem.
av Knicken
sotam skrev:Jag var uppe hos Autotech i förra veckan med min 2,5ft -11. Trimprogrammet är väldigt bra. Bilen går mjukt och fint och med helt jämn kraftutveckling och kör du helt normalt kan du inte märka skillnad mot orginalprogrammet. Det är först när du gasar på som du märker att bilen har en annan kraftutveckling, fortfarande väldigt mjuk och linjär men bara snabbare. Såväl chassi som bil klarar effekten utan problem, det är ju trots allt ingen monstereffekt vi pratar om och en v70 är en väldigt tung bil så den behöver den extra effekten.

Kan nämna att i intervallet 100-150 sänktes accelerationstiden med ca 1,4-1,5sek från 7,5-7,7s till 6,1-6,2s. Det är en rätt stor skillnad. I omkörningsintervallet 80-120 sänktes tiden med 1s från ca 5,1s till 4,1s.

Kan förstå dem som väljer Polestar pga nybilsgarantier m.m. men vad gäller själva programmet finns inga tveksamheter kring Autotech för min del. Jag har kört med deras program i tidigare bilar utan några som helst problem.

Låter nice, har också haft flera tidigare bilar med Autotech programvara och har inte haft några som helst problem.
Användarvisningsbild
av discokaj
Stort tack till alla svaren, det är ju ganska tydligt att autotech inte är en besvikelse, tack för tips och rabbatter. Ni som vill grupp boka får gärna höra av er kanske vi kan pressa priserna?

Nås enklast på [email protected]

Till er som har chippad era bilar, köpte ni till denna dosan för 2500:-?

Fick lite svar i veckan från autotech, såhär svarar dom när jag frågar om garantier och jämnförelser med polestar:

Hej igen!

Polestar är ju ett påhitt av Volvo, det är deras egen mjukvara med lånat namn. Därför kan de lämna fulla garantier mot att man reggar om bilen till högre effekt, brukar bli dyrare försäkring.

Vi har garanti på våra program och delar men inte på resten, vi kan inte ersätta en koppling eller växellåda bara för att bilen är chippad. Du kan även ladda i original program vid behov om bilen ska in på eller annat. Peppar, peppar men garantifrågan har inte kommit på de 13 år vi jobbat med Volvo, helt enkelt för låg trimnivå och för starka originaldelar, de går inte sönder. :)
av Rage
Angående försäkring så tror jag nog försäkringsbolagen skulle ha mer misstycke om man har Autotech trim i bilen istället för Polestar.
Speciellt om man är vållande till någonting och det kommer fram.

Med Polestar och försäkring hos Volvia är det inga skillnader alls, samma premie och självrisker. Precis som utan Polestar.
av Mwi
discokaj skrev:Vi har garanti på våra program och delar men inte på resten, vi kan inte ersätta en koppling eller växellåda bara för att bilen är chippad. Du kan även ladda i original program vid behov om bilen ska in på eller annat. Peppar, peppar men garantifrågan har inte kommit på de 13 år vi jobbat med Volvo, helt enkelt för låg trimnivå och för starka originaldelar, de går inte sönder. :)
Det verkar ju vara en riktigt bra garanti, lika heltäckande som RH-garantin (runt hörnet) {:-O inget att tveka på bara att handla.....
av Peterxc
Hej, ny här på forumet eftersomjag blivit xc70 d5 ägare efter några mercedes. Innan jag hade mb så hann jag gå igenom 3 Volvo bilar som alla var autotech trimmade, detta företag har jag största förtroende för vad gäller kunnande och kompetens, bilarna gick fantastiskt fint och var det något så fick man alltid hjälp. Detta var några år sen, men är det samma gubbar som jobbar där så kommer även denna bil få åka till trollhättan :D

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]