- lör 31 maj 2014, 19:55
Bara en kort kommentar angående om att köra på 98 oktan. E85 har 104 oktan! Behöver man grubbla där?
Moderator: Moderatorer
sotam skrev:Jag var uppe hos Autotech i förra veckan med min 2,5ft -11. Trimprogrammet är väldigt bra. Bilen går mjukt och fint och med helt jämn kraftutveckling och kör du helt normalt kan du inte märka skillnad mot orginalprogrammet. Det är först när du gasar på som du märker att bilen har en annan kraftutveckling, fortfarande väldigt mjuk och linjär men bara snabbare. Såväl chassi som bil klarar effekten utan problem, det är ju trots allt ingen monstereffekt vi pratar om och en v70 är en väldigt tung bil så den behöver den extra effekten.
Kan nämna att i intervallet 100-150 sänktes accelerationstiden med ca 1,4-1,5sek från 7,5-7,7s till 6,1-6,2s. Det är en rätt stor skillnad. I omkörningsintervallet 80-120 sänktes tiden med 1s från ca 5,1s till 4,1s.
Kan förstå dem som väljer Polestar pga nybilsgarantier m.m. men vad gäller själva programmet finns inga tveksamheter kring Autotech för min del. Jag har kört med deras program i tidigare bilar utan några som helst problem.
discokaj skrev:Vi har garanti på våra program och delar men inte på resten, vi kan inte ersätta en koppling eller växellåda bara för att bilen är chippad. Du kan även ladda i original program vid behov om bilen ska in på eller annat. Peppar, peppar men garantifrågan har inte kommit på de 13 år vi jobbat med Volvo, helt enkelt för låg trimnivå och för starka originaldelar, de går inte sönder. :)Det verkar ju vara en riktigt bra garanti, lika heltäckande som RH-garantin (runt hörnet) {:-O inget att tveka på bara att handla.....
Tack för lyckönskningen, det börjar[…]