Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Jag tror att du har på tok för lite luft i däcken! Det kan göra skillnad som natt och dag! Testa 2.8-3 i varje och känn, så kan du iallafall utesluta det om den fortfarande spårar.
Bra tips, Själv körde jag 3.0 i mina.
Hej.

Jag köpte min bil i november då vinterdäcken satt på, bilen gick stabilt och tyst :)
Våren kom och jag bytte till sommardäck, helt övertygad om att jag skulle få bättre körkänsla och ännu tystare i kupen.

Däcken jag satte på var Pirelli Cinturato P7, vilket jävla skit, jag höll på att köra av vägen. Hela bilen for fram och tillbaka på vägen, det gick inte att konversera då man körde på grund av däckljudet? har aldrig varit med om något liknande, ändå har jag haft bil sedan -79.

Då framdäcken bara höll 3 mm medan bakdäcken håller 8 mm så bytte jag bara fram. Numer kör jag Goodyear EfficientGrip Performance fast bara fram. Vilken skillnad, samma dimension, samma tryck, en helt olik körupplevelse, det är som natt och dag. Tyst är det också. Aldrig mer Pirelli.

Kan tillägga att jag kör på 225x55x16
fortsätter med en uppdatering. Har kollar o känt i framvagnen med bilen på lyft - inga märkbara fel. Dock ett totalkasst lager bak.
Och självklart har jag även kollat luften i ringarna och fyllt på från 2.6 till 2.7-2.8 utan märkbar förändring.

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]

Den har startat villigt många gånger n[…]

Om du har airbag är det en ytterst god ide at[…]

Är detta en "smart" lösning ?[…]