- mån 28 apr 2014, 14:26
Tycker D5:an får oförtjänt mycket skit för att vara törstig. I mitt fall så pratar vi XC70 D4 AWD- 2014, och innan xc70 d5 2010. Bilen väger 2 ton exakt på vågen med mig i, och 2 ton med automat, fyrhjulsdrift och rejält med kraft. Det är väl inte så konstigt att det drar lite? Jag upplever inte volvosiffor som utopi. Men bilen är extremt känslig för vad man har för däck och hur fort man kör. Kör jag försiktigt/lagligt hem från jobbet 60/70/90 så går den snålt tycker jag speciellt för vad man får att åka i.

Nu stämmer den inte 100% men även om den diffar en del tycker jag det är bra. Brukar stå på 0,73 då är det blandat stad, landsväg, motorväg.
Till er som gnäller på volvoförbrukning här kommer tre alternativ:
1. Lär er köra bil, kör ni som biltjuvar alt ligger och marschar 150 skyll er själva
2. Det är nått "fel" på era bilar.
3. Det går inte att jämföra förbrukningssiffror med en Golf för det är inte samma fordon.

Nu stämmer den inte 100% men även om den diffar en del tycker jag det är bra. Brukar stå på 0,73 då är det blandat stad, landsväg, motorväg.
Till er som gnäller på volvoförbrukning här kommer tre alternativ:
1. Lär er köra bil, kör ni som biltjuvar alt ligger och marschar 150 skyll er själva
2. Det är nått "fel" på era bilar.
3. Det går inte att jämföra förbrukningssiffror med en Golf för det är inte samma fordon.
Senast redigerad av 1 joelf, redigerad totalt 0 gånger.
- By ChristerN