- tor 10 apr 2014, 18:25
Jag har alltid haft vredet i autoläge på de 3 bilar jag haft med DRL ink nuvarande. Alla har släckt bakljusen.
joel80 skrev:V40 släcker bakljusen i autoläget.PaNi skrev:Ah.. Så de Volvos man ser med släckt bakljus (förvånansvärt många V40 av nån anledning) har alltså en förare som aktivt stängt av bakljusen, där de om det blir mörkt är tvungna att manuellt tända både halvljusen fram och bak? Jag säger bara, varför!?joel80 skrev:Är det så att i läge 2 så är bakljus avstängda när bilen tycker det är ljust ute? Tycker det är urbota dumt... EU-anpassningen har bara krånglat till det.Nej, så illa är det inte på Volvo. Automatiken släcker aldrig bakljusen, enda sättet att göra det är att aktivt vrida ner vredet till 0.
Blir dock glad över att man kan köra i auto-läget och ha bakljusen tända jämt. :)
Om det är så att man märker att inte ljusen tänds när det är dålig sikt, t.ex i snörök, kan man (eller verkstaden) justera känsligheten på när de går igång? Jag ser ju hellre att bilen tänder för tidigt än för sent.
Jag har alltid haft vredet i autoläge på de 3 bilar jag haft med DRL ink nuvarande. Alla har släckt bakljusen.
Idag ska jag göra ingenting, gjorde det igår också men blev inte klar.
BMW 520 dAT X-Drive
BMW 520 dAT X-Drive